Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Actualitate religioasă Știri Studiu sociologic privind comunicarea cu românii de pretutindeni

Studiu sociologic privind comunicarea cu românii de pretutindeni

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Știri
Un articol de: Andrei Butu - 01 Iul, 2021

Reprezentanții comunității RePatriot au prezentat joi, 1 iulie 2021, în cadrul unei con­ferințe de presă, cercetarea sociologică intitulată „Comunicarea cu românii de pretutindeni”, precum și rezultatele obținute în urma studiului finalizat în luna iunie a acestui an. La sondaj au răspuns 1.141 de români din 31 de țări, plecați din aproape toate jude­țele României de peste 10 ani.

Rezultatele cercetării sociologice, coordonate de Andra Giucă, manager de comunicare al co­munității RePatriot, au arătat că peste 82% dintre românii din afara granițelor preferă să comunice online cu cei din țară. De asemenea, potrivit studiului, 67% dintre res­pondenți comunică cel mai des cu părinții, iar 70% dintre aceștia vorbesc de câteva ori pe săptămână cu cineva de acasă, 16% o dată pe săptămână, iar 5% comunică în țară doar o dată pe lună.

Studiile și încadrarea demografică a respon­denților sunt foarte variate, ceea ce indică un eșantion reprezentativ, datele obținute arătând că 34% dintre ei sunt plecați de o perioadă între 11 și 20 de ani din țară, iar 9% sunt români plecați de peste 21-30 de ani.

Totodată, cercetarea cuprinde și informații care arată cu ce instituții au comunicat cel mai bine românii din diasporă. Astfel, 35,5% dintre cei care au participat la sondaj comunică cel mai bine cu ambasadele, 30% cu bisericile din comunitățile românești, iar 25,7% dintre aceștia preferă administrațiile locale din România.

Invitat la eveniment a fost și părintele consilier patriarhal Nicolae Dascălu, directorul Publicaţiilor „Lumina”, care a evidențiat rolul și implicarea Bisericii Ortodoxe Române în comunicarea și conectarea cu românii de pretutindeni. „Pentru noi, oamenii Bisericii, diaspora reprezintă dintr-odată o responsabilitate pastorală și, în același timp, o datorie cetățenească, pentru că prin Biserică, de fapt, și noi încercăm să respectăm demnitatea umană românească oriunde s-ar afla și să oferim posibilități ca oamenii să aibă și legăturile spirituale, cone­xiunile cu tradiția și cu zona din care vin. Considerăm că oriunde se află un român, comunitatea noastră românească trebuie să fie prezentă și Biserica Ortodoxă Română are o grijă pastorală și față de cei care pleacă pentru o perioadă sau definitiv din țară. Biserica este, pe de o parte, locul de întâlnire cu Dumnezeu pentru oamenii credin­cioși, dar în același timp este și locul de socializare, de întâlnire, de comunicare în limba părintească și de adaptare la condițiile din so­cietățile diferite, fără să uităm de unde venim”, a spus părintele Nicolae Dascălu.

Directorul Publicaţiilor „Lumina” a explicat că prin canalele media ale Bisericii Ortodoxe Române se păstrează o legătură atât din punct de vedere eclezial, cât și comuni­ca­țional: „Biserica Ortodoxă Română contribuie atât prin relația aceasta directă eclezială cu diaspora, cât și prin Centrul de Presă BASILICA al Patriarhiei Române, prin paginile rețelelor de socializare ale parohiilor și mănăstirilor din țară și din străinătate. Noi încercăm să fim pre­zenți și acolo. Foarte mulți urmăresc filme documentare despre mănăstiri și tradițiile românești la TRINITAS TV, sau citesc online materialele apărute în «Ziarul Lumina», iar când vin în țară, în paginile tipărite. De asemenea, prin toate canalele noastre de comunicare încercăm să păstrăm această legătură atât eclezial, cât și comu­nicațional. Menirea Bisericii este să fie mereu alături de oameni, oriunde s-ar afla, să respecte opți­unile lor, dar în același timp să-i ajute să se pună în relație nu doar cu societatea în care trăiesc, ci și pe verticală, cu cerul”.

În cadrul conferinței moderate de Marius Bostan, inițiatorul comu­nității RePatriot, au mai luat cuvântul Sandra Pralong, consilier de stat la Departamentul pentru Rela­ția cu Românii din Afara Granițelor, din cadrul Administraţiei Prezidenţiale; arhitectul Hildegard Brandl, precum și alți membri ai echipei RePatriot.

La final, a fost anunțată și organizarea RePatriot Summit 2021, la care vor participa peste 200 de antreprenori români din străinătate. RePatriot este „o comunitate constituită ca o platformă de inspirație, consiliere și informație care își propune să faciliteze accesul românilor din străinătate la oportunitățile din țară”, se arată pe repatriot.ro.