În Ajunul Crăciunului, 24 decembrie, la Reședința Patriarhală din Capitală a fost vestită, potrivit rânduielii tradiționale, Nașterea Domnului. După oficierea Liturghiei Sfântului Vasile cel Mare unită cu Vecernia, soborul de slujitori condus de părintele arhimandrit Clement Haralam, Mare Eclesiarh al Catedralei Patriarhale istorice din București, a purtat icoana praznicală la Reședința Patriarhală. Aceștia au fost întâmpinați în Salonul „Sfinții Români” din Reședința Patriarhală de către Întâistătătorul Bisericii noastre, cu acest prilej fiind săvârșit și un Polihroniu.
Zi de hram la Biserica Bucur Ciobanul din Capitală
Biserica Bucur Ciobanul din Capitală și-a sărbătorit joi, 18 ianuarie, hramul închinat Sfinților Ierarhi Atanasie și Chiril. Lăcașul de rugăciune, cu numele întemeietorului legendar al Capitalei, a fost pus sub ocrotirea Sfinților Arhiepiscopi ai Alexandriei încă din secolul al 17-lea, aici aflându-se spre închinarea credincioșilor și racla cu câte un fragment din moaștele lor.
Sfânta Liturghie a fost săvârșită de un sobor de preoți, condus de pr. paroh Ionuț Bărbulescu, protopop al Protoieriei Sector 4 Capitală.
Despre viața, dar și contribuția Sfinților Ierarhi Atanasie și Chiril ai Alexandriei în teologia patristică a vorbit părintele profesor dr. Bogdan-Tătaru Cazaban, slujitor la această biserică: „Misiunea Sfântului Atanasie a fost aceea de a-L propovădui pe Dumnezeu ca Treime, Tatăl, Fiul și Sfântul Duh, și realitatea întrupării Fiului, taina esențială a credinței fără de care mântuirea oamenilor nu ar fi fost posibilă. Dacă Hristos nu ar fi fost Fiul lui Dumnezeu întrupat, Logosul veșnic care S-a făcut trup, adică și-a asumat umanitatea, vindecarea și mântuirea nu ar fi fost cu putință, nefiind un acces direct la Dumnezeu. În toate lucrările sale, în marea lor majoritate polemice, care au combătut arianismul, Sfântul Atanasie reia cu toate argumentele posibile din Scriptură această intuiție teologică fundamentală: realitatea mântuirii se bazează pe realitatea întrupării Fiului lui Dumnezeu. Sfântul Chiril, deși scrie și el împotriva arianismului, a sesizat imediat în predicile lui Nestorie, care era patriarh al Constantinopolului atunci, și mai ales în pretenția acestuia de a o numi pe Fecioara Maria doar Născătoare de Hristos și nu Născătoare de Dumnezeu, pericolul de a rupe identitatea lui Hristos prin această accentuare a diferenței dintre omul Iisus și Fiul lui Dumnezeu, și până la urmă riscul de a nega sensul întrupării. Atunci el consideră că demersul urgent era acela de a afirma, de a demonstra și a înțelege, pe cât este posibil omului, relația dintre umanitatea asumată de Fiul lui Dumnezeu și firea Sa dumnezeiască”.
Pe parcursul slujbei credincioșii s-au închinat la racla cu fragmente din moaștele Sfinților Atanasie și Chiril, așezată spre închinare într-un loc special amenajat în vecinătatea lăcașului de rugăciune istoric.






.jpg)
