Azi apar modelele de subiecte pentru testele iniţiale
Potrivit unei note a Ministerului Educaţiei, publicată pe site-ul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, cadrele didactice din întreaga ţară vor putea prelua modelele de subiecte pentru evaluarea iniţială începând de astăzi, de pe www.subiecte2012.edu.ro.
În documentul citat se precizează că până la data de 15 octombrie în fiecare unitate de învăţământ se vor administra şi evalua testele iniţiale, se vor analiza rezultatele acestei evaluări, se vor identifica problemele specifice, se vor stabili modalităţile de realizare a planurilor individualizate de învăţământ şi se va întocmi de către fiecare catedră sau comisie metodică un raport privind problemele identificate şi modalităţile de abordare ale acestora. Rezultatele obţinute în urma evaluării se vor comunica individual elevilor şi părinţilor, cărora li se vor face cunoscute şi acţiunile propuse de cadrul didactic pentru a remedia deficienţele. "Prin administrarea evaluării iniţiale la clasele a II-a, a XII-a sau a XIII-a se stabileşte un punct de referinţă în vederea comparării cu rezultatele la evaluările naţionale la clasa a-VIII-a şi a examenului de bacalaureat din anul 2012, precum şi cu rezultatele evaluărilor sumative viitoare de la clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a, prevăzute în Legea Educaţiei Naţionale", se precizează în nota MECTS. Reamintim că Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului (MECTS) a recomandat ca în învăţământul preuniversitar testele iniţiale propuse să fie structurate în două părţi: partea întâi, care să cuprindă itemi de tip obiectivi şi/sau semiobiectivi, iar partea a doua, itemi de tip semiobiectivi şi/sau subiectivi. "Începând cu anul 2011-2012 evaluările iniţiale devin reper pentru adaptarea procesului de învăţare la particularităţile elevului. Testele pentru evaluarea iniţială vor avea o structură unitară, pe baza modelelor elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE) pe cicluri de învăţământ şi discipline, adaptate în funcţie de contextul social şi de condiţiile specifice fiecărei unităţi de învăţământ", precizează MECTS. În cazul elevilor clasei I, până la vacanţa intersemestrială cadrul didactic va realiza observarea sistematică a tuturor elevilor, cu scopul identificării disponibilităţilor de învăţare, şi eventuala testare a nivelului de cunoştinţe ale acestora. Totodată, pe perioada semestrului I vor fi realizate evaluări curente, urmând ca la finalul semestrului să fie realizată prima evaluare sumativă complexă. Durata testului iniţial este de 15-45 minute, în funcţie de nivelul de studiu, iar punctajul acordat este de 90 de puncte, la care se adaugă 10 puncte din oficiu. Pentru învăţământul primar se va păstra evaluarea prin calificative, în funcţie de numărul de itemi performaţi integral sau parţial de elevi.