Expoziţie de pictură la Casa Armatei din Timişoara

Data: 12 Septembrie 2012

În perioada 1-20 septembrie 2012, Galeria "Pro Armia" a Cercului Militar Timişoara, din Piaţa Libertăţii, este gazda unei expoziţii de excepţie, ce îl are ca autor pe artistul plastic Adrian Stoenică din Bucureşti. Vernisajul expoziţiei a avut loc în data de 3 septembrie şi a întrunit mai mulţi artişti din oraşul de pe Bega, precum şi numeroşi iubitori de frumos. Pe simezele expoziţiei, timişorenii pot admira circa 100 de pasteluri, cu o tematică diversă, de la peisaj şi natură statică la portrete de monahi şi ţărani. Lucrările realizate cu mare rafinament de artistul bucureştean îmbină armonios frumuseţea naturii, a peisajelor şi florilor în cursul celor patru anotimpuri cu liniştea şi pacea din chipurile bătrânilor duhovnici, o frumuseţe duhovnicească, izvorâtă din Harul lui Dumnezeu. Alături de Adrian Stoenică expune şi fiul acestuia, Ioan Stoenică, o serie de fotografii cu peisaje montane din România. Expoziţia de pictură de la Galeria Pro Armia este deschisă vizitatorilor zilnic, după următorul program: luni-sâmbătă, orele 10:00 - 20:00, iar duminică, orele 12:00 - 20:00. Un virtuos al pastelului Adrian Stoenică este absolvent al Institutului de Arhitectură "Ion Mincu" din Bucureşti, iar din anul 1994 este membru al Uniunii Artiştilor Plastici, fiind inclus totodată în "Enciclopedia artiştilor români contemporani". De-a lungul anilor a expus în cele mai reprezentative galerii de artă din Bucureşti, Iaşi, Sibiu, Braşov, Ploieşti, Craiova şi Timişoara, fiind cunoscut şi apreciat în rândurile artiştilor plastici români şi al criticilor de artă de la noi din ţară. "Adrian Stoenică se afirmă, cu tot mai multă vigoare, ca un virtuos al pastelului. Pictează mai ales imagini din natură, uneori panoramice, dar şi grupuri restrânse de arbori. Sunt imagini poetizate, de factură sentimentală, pe care nu le descrie, tautologic, ci sugerează atmosfera locală, ca o stare de suflet, prin sonoritatea nuanţelor oferite de spectacolul naturii. Peisagisticii sale, în care se implică afectiv, îi alătură frăgezimea florilor din naturile statice. Se disting prin judicioasă organizare compoziţională şi prin vigoarea aproape sculpturală ce le sugerează materialitatea", precizează criticul de artă Marin Mihalache. (George Giurgiu)