Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Adomniţei speră ca legile învăţământului să ajungă, în iunie, în Parlament

Adomniţei speră ca legile învăţământului să ajungă, în iunie, în Parlament

Pachetul de legi ale educaţiei va fi înaintat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) Guvernului după alegerile locale, a declarat, ieri, ministrul Cristian Adomniţei, cu ocazia împlinirii unui an de mandat.

Potrivit acestuia, la minister au fost adunate peste 10.000 de propuneri, păreri şi argumente la pachetul de legi lansat în dezbatere publică, în data de 17 decembrie 2007. „Urmează ca, între 5 mai şi 5 iunie, să aibă loc întâlniri între reprezentanţii MECT şi partenerii de dialog social, astfel încât, până la finalul lunii iunie, să putem pune punct formei finale a proiectului de legi ale educaţiei“, a afirmat ministrul. Adomniţei a spus că este foarte posibil ca pachetul de legi să ajungă pe masa Parlamentului până la finalul lunii iunie.

Ministrul Educaţiei a anunţat că, în timpul concediului pe care şi-l va lua pentru a candida pentru Primăria Iaşi, cei trei secretari de stat se vor ocupa de responsabilităţile din minister. Astfel, dreptul de semnătură al ministerului îl va avea secretarul de stat pentru învăţământ superior, Remus Pricopie, de examenul de bacalaureat se va ocupa secretarul de stat pentru învăţământ preuniversitar, Svetlana Preoteasa, iar de tezele cu subiect unic, secretarul de stat Gabriela Pastor.

Schimbarea curriculei se va face, „cel mai optimist, în doi ani“

Referindu-se la schimbarea curriculei, Cristian Adomniţei a spus că aceasta se poate face „cel mai optimist, în doi ani“: un an, pentru selectarea profesorilor care să lucreze la observarea curriculei, iar al doilea, pentru aplicarea şi realizarea de manuale şi aplicarea curriculei.

Interesul copiilor pentru şcoală a crescut în 2008, faţă de anii 2005-2006, pentru că au fost investiţi, în ultimii doi ani, mult mai mulţi bani în infrastructură şi în educaţie, a spus Cristian Adomniţei.

Referindu-se la salariile profesorilor, el a susţinut că acestea s-au dublat în 2008, faţă de 2004. Astfel, salariile profesorilor din învăţământul preuniversitar au crescut cu 93% faţă de 2004, cele ale profesorilor universitari cu 79%, iar ale celorlalte categorii de profesori din învăţământul superior, cu 106%.

Ministrul Cristian Adomniţei a spus că, din 2007 până în prezent, au fost alocaţi, în infrastructura unităţilor de învăţământ, 6.934.280 de lei, dintre care, pentru învăţământul preuniversitar, 4.010.900 de lei, iar pentru cel universitar, 2.923.380 de lei.

Pentru reparaţii capitale, obiective de investiţii şi achiziţii, întregul sistem de învăţământ a beneficiat, din 2007 până acum, de fonduri în valoare de 6.315.317 lei, din care, pentru învăţământul preuniversitar, 2.048.837 de lei, pentru 11.195 de unităţi de învăţământ în 2007, iar în 2008, 1.345.975 de lei, pentru 5.924 de unităţi de învăţământ preuniversitar. Pentru cel superior, au fost acordaţi, în 2007, 1.441.829 de lei pentru 1.082 de lucrări, iar în 2008, 1.478.676 de lei, pentru 1.421 de lucrări.

Referindu-se la promovarea limbii şi modelului cultural românesc, ministrul Adomniţei a spus că obiectivele acestui curs, implementat deja în Spania şi Italia (iar ulterior, în Belgia, Cipru şi Portugalia), sunt păstrarea limbii române şi a modelului de gândire în spaţiul comunitar. Potrivit ministrului, în Madrid, Castilla, La Mancha şi Catalunya, predau 22 de profesori pentru 1.507 elevi înscrişi în 113 grupe, fiind predate, în medie, lunar, 972 de ore, iar în Italia, în regiunea Lazio, Piemonte, Veneto, Roma, predau cinci cadre didactice pentru 300 de elevi înscrişi în 22 de grupe şi pentru care sunt predate, în medie, lunar, 194 de ore. Ministrul Educaţiei a spus că se aşteaptă ca, în acest an, în Italia, să crească cu 50% numărul elevilor care studiază cursul.