Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cultură Boléro-ul lui Ravel răsună la Paris

Boléro-ul lui Ravel răsună la Paris

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Cultură
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 18 Decembrie 2024

Cite de la Musique din Paris invită publicul să descopere istoria Boléro-ului lui Maurice Ravel (1875-1937), printr-un parcurs compus din obiecte inedite, imagini şi muzică, informează AFP, ideea fiind aceea de „a pune în lumină o operă emblematică a istoriei muzicii”, spune Pierre Korzilius, muzicolog, director în cadrul College des Bernardins şi curatorul acestei expoziţii care va fi deschisă până în 15 iunie 2025. „În acelaşi timp, dorim să dezvăluim faţete necunoscute ale personalităţii compozitorului, de la naşterea căruia se împlinesc 150 de ani în 2025”, a adăugat el.

Compusă şi prezentată în 1928 la Opera Garnier din Paris, opera simfonică a fost, iniţial, o muzică de balet comandată de dansatoarea rusă Ida Rubinstein, o prietenă a lui Ravel. „Este încă una dintre cele mai interpretate compoziţii muzicale din lume”, susţine Korzilius. Expoziţia prezintă o înregistrare inedită, realizată de Orchestra din Paris, proiectată pe un ecran de 10 metri lăţime, cu sunet imersiv. Mai departe, un ghid de ascultare detaliază structura partiturii, cu „diferitele sale straturi”: „ostinato-ul” (succesiunea motivului melodic), tema, intervenţia instrumentelor pe parcursul celor 16 minute ale piesei. Printre obiectele expuse pentru prima dată sau foarte rar se numără partitura originală, „comoara” Bibliotecii Naţionale a Franţei.