Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cultură Expunerea excesivă a copiilor la ecrane afectează rezultatele școlare

Expunerea excesivă a copiilor la ecrane afectează rezultatele școlare

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Cultură
Data: 29 Martie 2024

Un copil mai mic de doi ani nu ar trebui să aibă deloc acces la ecrane, iar între doi şi patru ani timpul petrecut la astfel de dispozitive poate fi de 30-60 de minute, afirmă Urania Cremene, expert în parenting. În preadolescenţă şi adolescenţă accesul la dispozitive digitale poate creşte până la maximum trei ore. Cu cât un copil petrece mai mult timp în faţa unui ecran, cu atât mai rapid ajunge să se plictisească atunci când vine vorba despre alte activităţi. Mai mult, ecranul le diminuează celor mici capacitatea creatoare, spiritul ludic, abilitatea de a-şi inventa jocuri.

Un „element foarte important este legat de timpul pe care copiii îl petrec legat în faţa unui ecran. Este o diferenţă uriaşă între a lăsa un copil două ore în faţa unui ecran, încontinuu, şi a-i oferi aceleaşi două ore în patru calupuri de câte o jumătate de oră”, a detaliat specialista pentru Agerpres. Dincolo de timp, contează şi conţinutul, care e bine să fie educativ, iar în privința jocurilor, sunt recomandate cele neviolente, care dezvoltă gândirea strategică sau lucrul în echipă.

Nerespectarea acestor reguli privind expunerea la ecrane are consecințe asupra randamentului școlar. Există studii care arată că elevii care alocă mult timp dispozitivelor digitale se concentrează mai puţin. Explicaţia este că, dacă cei mici folosesc echipamente electronice de la vârste fragede, creierul lor se obişnuieşte cu un ritm „foarte alert” și atunci copiii „nu mai au răbdare cu ritmul firesc al vieţii. Pentru că noi vorbim cu o anumită cadenţă; la şcoală, profesoara vorbeşte cu o anumită cadenţă. Ei nu se mai pot concentra, iar despre mulţi, mai apoi, se spune că au deficit de atenţie”, a spus expertul în parenting. (C.Z.)