Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Cultură Românii merg mai puțin la teatru și la film față de 2019

Românii merg mai puțin la teatru și la film față de 2019

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Cultură
Un articol de: Otilia Bălinișteanu - 31 Octombrie 2023

Rezultatele „Barometrului de Consum Cultural 2022. Participare culturală şi perspective democratice”, realizat de Institutul Naţional pentru Cercetare şi Formare Culturală ­(INCFC), arată o scădere a ratei de participare la spectacolele de teatru, de la 29% în 2019, la 20% în 2022, şi la vizionarea de filme la cinematograf, de la 35% în 2019, la 26% în 2022. Este una dintre conse­cin­țele pandemiei resimțite, în Ro­mânia, la nivelul consumului cultural, alături de mersul la bibliotecă pentru a citi/ împrumuta cărţi, care a scăzut de la 28% în 2019, la 17% în 2022, de vizitarea muzeelor, expoziţiilor sau galeriilor de artă, care a scăzut de la 38% în anul 2019, la 30% în anul 2022. Studiul, lansat în cadrul celei de-a 33-a ediţii a Festivalului Naţional de Teatru din București, confirmă tendinţele identificate în perioada pandemiei, respectiv orientarea consumului cultural spre mediul online şi în spaţiul non-public. Potrivit autorilor, Barometrul de Consum Cultural 2022 evaluează schimbările înregistrate la nivelul practicilor de consum cultural şi analizează, pentru prima dată în România, relaţia dintre cultură şi democraţie. Ediția din acest an este cea de-a 18-a și se bazează pe un sondaj de opinie realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie, în perioada septembrie - octombrie 2022, pe un eşantion reprezentativ naţional. Este ­disponibil în format digital pe site-ul culturadata.ro

Citeşte mai multe despre:   teatru