De curând m-am întâlnit cu un om frumos, o fostă elevă dragă sufletului meu, olimpică la Religie, ambițioasă, cultivată și inteligentă, care a studiat în Anglia. Răstignită între dorința de realizare profesională, probleme de familie și viața duhovnicească, greu încercată în peisajul de patimi descoperite în climatul magic al Angliei, prinsă în închisoarea unei iubiri neîmplinite, dar și în capcana unui sistem de exploatare a tinerilor bursieri imigranți, a cedat ispitei de a da vina pe Dumnezeu și a intrat în depresie.
Competenţe pentru educaţie timpurie
Ministerul Educaţiei a lansat în consultare publică metodologiile privind înfiinţarea şi organizarea programelor de studii universitare de licenţă „Educaţie timpurie” şi „Pedagogia învăţământului primar”. Cele două programe de studii universitare de licenţă „vor asigura formarea competenţelor necesare cadrelor didactice pentru dezvoltarea intelectuală, socială, fizică şi emoţională a copiilor”.
Printre disciplinele care vor fi studiate de către viitorii profesori se numără Neuroştiinţa educaţiei; „Joc şi învăţare în copilăria timpurie”; „Dezvoltarea limbajului, a comunicării, a premiselor citirii şi scrierii la copilul mic”, respectiv „Comunicarea şi colaborarea cu familia”. Pentru învăţământul primar, profesorii se vor şcoli cu privire la pedagogia digitală şi mediile virtuale de învăţare, dar şi educaţia ŞTIAM (ştiinţe, tehnologie, inginerie, artă şi matematică). (O.N.)