Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Elevii din rural au dificultăţi mari la matematică

Elevii din rural au dificultăţi mari la matematică

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 17 Ianuarie 2025

Peste 80% dintre elevii de clasa a VIII-a, care provin din mediul rural al judeţului Iaşi, au obţinut sub nota 5 la simularea Evaluării Naţionale. La această testare, organizată în luna decembrie 2024, de Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi (IŞJI), puţin peste jumătate dintre elevi au primit note sub 5 şi la limba şi literatura română.

Rezultatele simulării examenului de Evaluare Naţională arată diferenţe importante atât între discipline, cât şi între mediile de rezidenţă ale elevilor. Astfel, în mediul urban 82,55% dintre elevi au obţinut note mai mari sau egale cu 5 la limba română şi 62,85% la matematică, comparativ cu 45,98% la limba română şi 19,69% la matematică în mediul rural.

Potrivit analizei IŞJI, rezultatele obţinute de elevii ieşeni în cadrul simulării reprezintă „o radiografie de moment a stadiului pregătirii pentru examen şi are rolul de a orienta programul de pregătire pentru perioada următoare”, astfel încât aceştia să obţină rezultate mult mai bune la examenul propriu-zis.

„Rezultatele obţinute reprezintă un reper pentru măsurile remediale din perioada următoare, concretizate în programe diferenţiate pentru disciplinele unde se înregistrează performanţe slabe, în special matematica, precum şi în monitorizarea progresului elevilor şi implementarea unor strategii de predare inovative, adaptate nevoilor lor specifice”, se mai menţionează în Raportul Simulării Examenelor de Evaluare Naţională organizat de IȘJI.

La simularea examenului de Evaluare Naţională au fost înscrişi 7.657 de elevi de clasa a VIII-a din 166 de unităţi şcolare cu personalitate juridică din judeţul Iaşi, prezenţa fiind de 95,23%. (O. N.)

Citeşte mai multe despre:   Evaluarea Nationala