Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Părinţii, parteneri decizionali în elaborarea programelor gimnaziale

Părinţii, parteneri decizionali în elaborarea programelor gimnaziale

Un articol de: Fulvia Horobeţ - 04 Martie 2017

Asociația Părinți pentru Ora de Religie (APOR), prin Departamentul intern pentru învățământ, înființat încă din anul 2015, s-a implicat activ în îmbunătăţirea programelor școlare, propuse de către Ministerul Educaţiei Naţionale la sfârşitul lunii ianuarie din acest an, perioadă destinată dezbaterii publice pe marginea programelor şcolare pentru învăţământul gimnazial.

În perioada 10-15 februarie 2017, la Bucureşti, s-a organizat o nouă întrunire a echipei de lucru din cadrul acestui departament al APOR, cu scopul de a analiza efectul propunerilor avansate autorităţilor mandatate pentru elaborarea programelor şcolare, respectiv: Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN), Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE) şi Patriarhia Română.

Îmbunătăţirile în programele de gimnaziu la Religie pe care şi le-a asumat Departamentul pentru învăţământ din cadrul APOR se referă la introducerea unui set de teme din sfera educaţiei pentru familie şi la stabilirea unor conţinuturi care pot fi livrate elevilor sub forma activităţilor practice şi a strategiilor moderne de tip proiect educaţional. În cadrul dezbaterilor s-a stabilit continuarea seriei de întruniri de lucru. Agenda întrunirilor viitoare are ca priorităţi: stabilirea unor domenii de conținut și a unor conținuturi despre educația pentru familie adresate elevilor de liceu; asigurarea unui cadru adecvat și a unor programe care să faciliteze dezvoltarea profesională și personală eficientă a profesorilor de Religie în sensul creşterii competenţelor didactice de utilizare a metodelor interactive şi pozitiv-creative de lucru cu elevii. Activităţile educative din cadrul APOR vor mai viza: începerea primului training din cadrul Cen­tru­­lui- pi­­­lot de formare în domeniul educației pentru familie, înfiinţat la Focșani, de către filiala APOR Vrancea, cu binecuvântarea Înaltpreasfinţitului Părinte Arhie­piscop Ciprian; integrarea unor activități ale APOR în oferta proiectelor corespunzătoare programului „Școa­la altfel”, realizabile în regim de parteneriat Școală - APOR; popularizarea în rândul părinţilor din ţară a programei de Religie ortodoxă pentru gimnaziu.
Iar în cazul disciplinei Religie părinții, chiar dacă nu sunt specialiști în domeniul teologiei, își cunosc copiii, cunosc provocările societății și tocmai de aceea au putut sta la masa dis­cuțiilor alături de reprezentanții MEN și ISE. Majoritatea părinților doresc ca la această disciplină să se acorde o mai mare atenție valorizării la nivel comportamental a cunoș­tin­țelor dobândite în cadrul orei de Religie.

Fulvia Horobeț este membră a Departamentului pentru învăţământ din cadrul APOR