Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Educaţie Se caută „creatori de educaţie”

Se caută „creatori de educaţie”

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 06 Mai, 2021

Competiţia naţională dedicată profesorilor din învăţământul primar şi gimnazial, intitulată ,,Creatori de educaţie”, a fost lansată, astfel că aceştia vor putea depune proiectele până în data de 14 iunie. Selecţia din acest an a cadrelor didactice care realizează un act educaţional de calitate ,,altfel” va pune accentul pe actul pedagogic din comunitățile dezavantajate, pe prevenirea/reducerea absenteismului sau a abandonului școlar.

Cel mai cunoscut proiect al Ministerului Educaţiei - Curriculum relevant, educaţie deschisă pentru toţi (CRED) caută şi în acest an „creatorii de educaţie” care ,,rede­finesc zi de zi actul educaţional”, făcându-l mai atractiv pentru elevi. Până în 14 iunie se pot depune proiectele în cadrul competiţiei naţionale dedicate profesorilor din învăţământul primar şi gimnazial, după cum anunţă organizatorii: „Într-un timp al nevoii acute de modele inspiraționale, dar și de împărtășire, căutăm, în cadrul proiectului CRED, prin selecția națio­nală ce le poartă numele, cei 50 de creatori de educație - generaţia 2021. Cine sunt ei? Cei care se reinventează permanent și se adaptează nevoilor tuturor elevilor pe care îi au la clasă, care știu să creeze un mediu de învățare deschis și prietenos, punând astfel elevul în starea de învățare necesară unui act educațional care își atinge obi­ec­tivele, cei care, adeseori prin joc, creativitate, inventivitate, in­terac­țiune, generează schimbare în sala de clasă. Ei sunt adevărate motoare de sprijin pentru elevi, aducându-le acestora bucuria de a învăța, făcându-i să rezoneze cu ceea ce le transmit în timpul orelor”. Proiectele pot fi înscrise atât de către profesori pe site-ul dedicat competiţiei (www.creatorideeducatie.ro), cât şi de către elevi, părinţi sau membri ai societăţii civile. 

În perioada 14 iunie - 9 iulie, va avea loc validarea online privind condițiile de eligibilitate a propunerilor înscrise, iar între 9 iulie și 13 august propunerile validate vor fi evaluate de către comisie și public online. La ediția din acest an pot participa doar proiecte de bună practică, realizate online și offline în ultimii 2 ani școlari (2019/2020 și 2020/2021), în cadrul selecției punându-se accent pe actul pedagogic din comunitățile dezavantajate, pe prevenirea/reducerea absenteismului sau a abandonului școlar. La final vor fi acordate 50 de premii, 20 pentru nivelul primar şi 30 pentru nivelul gimnazial.

În cadrul proiectului CRED, se urmăreşte formarea a 3.500 de profesori în perioada următoare „pentru a deveni creatori de resurse educaționale deschise”, după cum a anunţat secretarul de stat în Ministerul Educaţiei, Maria Manea. O altă componentă care va fi dezvoltată în cadrul aceluiaşi proiect va fi formarea directorilor și inspectorilor pentru abilitare curriculară. „Doamna Merima Petrovici, managerul de proiect, a spus că ne mai rămân niște bani din proiectul CRED, haideți să vedem în baza cărei nevoi îi putem folosi. Mai mulți colegi din Ministerul Educației au venit cu niște fișe-concept și am selectat, prin hotărârea domnului ministru, care să fie cele două direcții (...). Prima dintre ele este aceea a unei acti­vități în care se presupune formarea a 3.500 de profesori din sistem în a deveni creatori de resurse educaționale deschise. Trebuie să formăm o elită a profesorilor capabili de a deveni creatori de resurse educaționale deschise care să multiplice în cascadă cunoaș­terea, știința, priceperea și a celor­lalți colegi. A doua acțiune va merge în direcția formării directorilor, care vor participa la formarea de abilitare curriculară”, a subliniat Maria Manea. (O. N.)

Citeşte mai multe despre:   CRED