Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Structura anului şcolar 2024-2025

Structura anului şcolar 2024-2025

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 05 Ianuarie 2024

Anul şcolar 2024-2025 va fi organizat tot pe module de învăţare. Proiectul de calendar a fost publicat spre consultare publică de către Ministerul Educaţiei, iar propunerile sau sugestiile pot fi transmise online până la data de 10 ianuarie 2024. Un studiu al Ministerului Educaţiei a arătat că 61% dintre elevi s-au declarat pentru organizarea anului şcolar pe intervale de cursuri/module, în timp ce jumătate dintre părinţii chestionaţi au spus că preferă organizarea pe două semestre.

Ministerul Educaţiei a publicat spre consultare publică proiectul de calendar al anului şcolar 2024-2025, propunerile şi sugestiile urmând a fi transmise până în data de 10 ianuarie 2024 pe adresa de e-mail dezbateripublice@edu.gov.ro.

Anul şcolar viitor va fi organizat, potrivit proiectului de ordin al ministrului educaţiei, pe module de învăţare, având o durată de 36 de săptămâni de cursuri care vor începe la data de 9 septembrie 2024.

Modulul 1 de învăţare va debuta luni, 9 septembrie 2024, şi se va încheia vineri, 25 octombrie 2024, acesta fiind urmat de vacanţa de toamnă programată pentru perioada 26 octombrie 2024 - 3 noiembrie 2024.

Modulul 2 va începe luni, 4 noiembrie 2024, şi se va încheia vineri, 20 decembrie 2024, iar vacanţa de iarnă va fi în perioada 21 decembrie 2024 - 7 ianuarie 2025.

Elevii şi preşcolarii vor reveni în bănci miercuri, 8 ianuarie, pentru modulul 3 de învăţare care se va finaliza, după caz, la decizia inspectoratelor şcolare judeţene, vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025. Acest modul va fi urmat de aşa-numita „vacanţă de schi” care, în urma deciziei la nivel de inspectorat, va fi programată, timp de o săptămână, în perioada 10 februarie - 2 martie 2025.

Modulul 4 de învăţare va debuta luni, 17 februarie 2025 (sau luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, după caz) şi se va desfăşura până joi, 17 aprilie 2025.

De vineri, 18 aprilie 2025, şi până duminică, 27 aprilie 2025, este programată vacanţa de primăvară.

Modulul 5, programat pentru perioada 28 aprilie 2025 - 20 iunie 2025, va fi urmat de vacanţa de vară (de sâmbătă, 21 iunie 2025, şi până duminică, 7 septembrie 2025).

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral şi frecvenţă redusă, anul şcolar viitor va avea o durată de 34 de săptămâni de cursuri şi se va încheia la data de 6 iunie 2025.

Clasele a VIII-a vor finaliza anul şcolar în data de 13 iunie 2025, durata cursurilor însumând 35 de săptămâni. De asemenea, pentru clasele din învăţământul liceal - filiera tehnologică şi pentru clasele din învăţământul profesional, anul şcolar 2024-2025 va avea o durată de 37 de săptămâni de cursuri şi se va încheia la data de 27 iunie 2025.

Programele naţionale „Şcoala altfel” şi „Săptămâna verde” se vor desfăşura, potrivit ordinului de ministru, în perioada 9 septembrie 2024 - 17 aprilie 2025, „în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ”. Totodată, cele două programe vor avea loc în intervale de cursuri diferite.

Proiectul de ordin privind continuarea organizării pe module a structurii anului şcolar are ca fundament şi o cercetare realizată la solicitarea Ministerului Educaţiei în perioada 17-31 octombrie 2023. Rezultatele acesteia au arătat că cei mai mulţi dintre elevii chestionaţi au declarat că preferă organizarea pe intervale de cursuri/module a anului școlar (61%). Totodată, aproximativ 70% dintre elevi s-au pronunţat, „în urma experienței avute”, în favoarea organizării anului școlar viitor tot pe module de învăţare, fiind aduse în discuţie mai multe beneficii precum: „o mai bună gestionare a efortului”, „mai mult timp liber”, „presiune redusă în ceea ce priveşte evaluările”. Rezultatele preliminare ale cercetării pot fi consultate integral la această adresă. (O. N.)

Citeşte mai multe despre:   Ministerul Educației