Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Educaţie Utilizarea inteligenţei artificiale în şcoală

Utilizarea inteligenţei artificiale în şcoală

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie
Data: 21 Martie 2025

Un proiect-pilot de utilizare a inteligenţei artificiale în unităţile şcolare va fi implementat la iniţiativa ministrului educaţiei şi cercetării, Daniel David, care a avut o întâlnire cu reprezentanţii Microsoft România. Compania îşi va asuma implementarea proiectului, urmând ca, în scurt timp, ministerul să stabilească numele unităţii-pilot. Scopul proiectului este de a optimiza activitatea cadrelor didactice, procesul de învăţare al elevilor/studenţilor şi procesul educaţional. 

„Inteligenţa artificială este o dezvoltare tehnologică care, în sine, nu este bună sau rea, dar care poate deveni astfel, în funcţie de cum o utilizăm. Pentru a o putea utiliza bine, în avantajul sistemului educaţional, vom pilota un astfel de demers, iar apoi, în funcţie de rezultate, vom extinde procesul. Noi avem deja angajat un proces masiv de digitalizare în unităţile educaţionale din ţară, iar planurile-cadru includ discipline obligatorii (asociate tehnologiei informaţiei) şi opţionale (inclusiv de inteligenţă artificială) asociate revoluţiei tehnologice prin care trecem, aspecte care creează premisele pentru utilizarea mai complexă a inteligenţei artificiale în mediul educaţional”, a afirmat Daniel David, citat într-un comunicat al MEC.

Ministrul a subliniat, totodată, că „inteligenţa artificială este un instrument al cadrului didactic şi al elevului/studentului, nu o alternativă la cadrul didactic sau un instrument care «leneveşte» elevul/studentul, şi, foarte important de înţeles, este un instrument care trebuie să fie mereu monitorizat etic-moral”. 

Inteligenţa artificială se foloseşte în mai multe sisteme educaţionale din Europa, unul dintre cele mai recente exemple fiind Estonia, „care îl doreşte deja generalizat la nivelul întregului sistem de învăţământ”. (O.N.)

 

Citeşte mai multe despre:   inteligență artificială