Într-o lume tot mai grăbită, în care timpul dedicat valorilor spirituale pare să se restrângă, elevii de la Școala Gimnazială Nr. 1 Coasta Lupei, structură a Școlii Gimnaziale „Gabriel Drăgan” din
Utilizarea inteligenţei artificiale în şcoală
Un proiect-pilot de utilizare a inteligenţei artificiale în unităţile şcolare va fi implementat la iniţiativa ministrului educaţiei şi cercetării, Daniel David, care a avut o întâlnire cu reprezentanţii Microsoft România. Compania îşi va asuma implementarea proiectului, urmând ca, în scurt timp, ministerul să stabilească numele unităţii-pilot. Scopul proiectului este de a optimiza activitatea cadrelor didactice, procesul de învăţare al elevilor/studenţilor şi procesul educaţional.
„Inteligenţa artificială este o dezvoltare tehnologică care, în sine, nu este bună sau rea, dar care poate deveni astfel, în funcţie de cum o utilizăm. Pentru a o putea utiliza bine, în avantajul sistemului educaţional, vom pilota un astfel de demers, iar apoi, în funcţie de rezultate, vom extinde procesul. Noi avem deja angajat un proces masiv de digitalizare în unităţile educaţionale din ţară, iar planurile-cadru includ discipline obligatorii (asociate tehnologiei informaţiei) şi opţionale (inclusiv de inteligenţă artificială) asociate revoluţiei tehnologice prin care trecem, aspecte care creează premisele pentru utilizarea mai complexă a inteligenţei artificiale în mediul educaţional”, a afirmat Daniel David, citat într-un comunicat al MEC.
Ministrul a subliniat, totodată, că „inteligenţa artificială este un instrument al cadrului didactic şi al elevului/studentului, nu o alternativă la cadrul didactic sau un instrument care «leneveşte» elevul/studentul, şi, foarte important de înţeles, este un instrument care trebuie să fie mereu monitorizat etic-moral”.
Inteligenţa artificială se foloseşte în mai multe sisteme educaţionale din Europa, unul dintre cele mai recente exemple fiind Estonia, „care îl doreşte deja generalizat la nivelul întregului sistem de învăţământ”. (O.N.)