Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Educaţie și Cultură Încep testările la ciclurile primar şi gimnazial

Încep testările la ciclurile primar şi gimnazial

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Educaţie și Cultură
Data: 12 Mai 2015

Competenţele de scriere şi citire, respectiv noţiunile matematice şi de ştiinţe ale naturii ale elevilor din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor fi evaluate începând cu data de 19 mai. Testele vor avea un nivel de dificultate mediu, vor avea un format asemănător cu cele internaţionale, iar timpul de rezolvare va fi de 60 de minute.

Începând de luni, 18 mai, vor fi evaluate competenţele fundamentale la finalul clasei a II-a, proba scrisă la limba română fiind urmată pe 19 mai de proba de citit la limba română, potrivit unui ordin de ministru publicat pe site-ul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, citat de Agerpres. Pe 20 mai va avea loc proba la matematică, iar elevii aparţinând minorităţilor naţionale vor putea susţine proba scrisă la limba maternă pe 21 mai şi cea la citit pe 22 mai. Potrivit metodologiei aprobate prin ordin de ministru, testele trebuie să fie formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu şi să aibă un nivel mediu de dificultate. Potrivit MECS, testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale.

Pentru clasa a II-a, testele vizează evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise, de receptare a mesajelor citite, precum şi evaluarea competenţelor de matematică.

Evaluarea competenţelor dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a va începe pe data de 26 mai cu proba la limba română. Ea va fi urmată pe 27 mai de proba la matematică, iar pe 28 mai de proba la limba maternă pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale. Testele elaborate pentru clasa a IV-a vizează evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi evaluarea competenţelor de matematică.

Ultima evaluare a competenţelor, cea la clasa a VI-a, va începe în 2 iunie cu proba de limbă şi comunicare. Pe 3 iunie, va avea loc proba la matematică şi ştiinţe ale naturii.

Potrivit metodologiei, testele elaborate pentru clasa a VI-a vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare“ şi din aria curriculară „Matematică şi ştiinţe ale naturii“.

Durata alocată rezolvării testelor de evaluare este de câte 30 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a II-a, 60 de minute pentru fiecare test la clasa a IV-a şi tot câte 60 de minute pentru fiecare test de la clasa a VI-a. Potrivit MECS, evaluările se vor desfăşura în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei unităţi de învăţământ, iar testele vor fi corectate în şcoală de cadrele didactice din respectiva unitate de învăţământ. „Fiecare test va fi evaluat de două cadre didactice, dintre care unul este învăţătorul/ institutorul/ profesorul pentru învăţământul primar de la clasă. Evaluarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test de la clasa respectivă.

Rezultatele individuale obţinute nu se afişează/ nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei, precizează metodologia“, se mai arată în comunicatul MECS. (Oana Nistor)