Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Educaţie și Cultură Proiect de debirocratizare a învățământului

Proiect de debirocratizare a învățământului

Un articol de: Elena Gabriela Zamora - 15 Noi, 2019

Ministrul Educației și Cercetării (MEC), Monica Anisie, a anunțat că va lansa în dezbatere publică un proiect de debirocratizare, pentru care se va înființa o comisie alcătuită din cadre didactice şi reprezentanţi ai partenerilor sociali. Între obiectivele sale se mai numără anularea măsurii care îi trimite obligatoriu pe elevii care iau sub media 5 la Evaluarea Națională la școala profesională și reducerea conținuturilor programei școlare. 

„Degrevarea profesorilor de componenta birocratică a activităţii” este una dintre măsurile noului ministru al educației, prin urmare „la începutul săptămânii viitoare vom lansa în consultare publică un proiect de debirocratizare”, a anunțat Monica Anisie. În acest scop, „la nivelul Ministerului Educaţiei va fi înfiinţată o comisie formată din cadre didactice şi reprezentanţi ai partenerilor sociali (...), care va analiza propunerile tuturor celor interesaţi de existenţa unui sistem de învăţământ performant”, a afirmat ministrul, într-o videoconferinţă cu inspectorii şcolari judeţeni şi ai IŞMB, potrivit Agerpres.

Monica Anisie a reamintit că își va dedica mandatul elevilor, iar „în centrul preocupărilor mele va fi binele copilului”. În aceeași videoconferinţă, a informat și că, în perioada imediat următoare, activitatea fiecărui inspectorat şcolar judeţean şi a Caselor Corpului Didactic va face obiectul unei evaluări.

Între obiectivele noului ministru al educației, formulate după primirea avizului favorabil al Comisiei de învățământ din Parlament, se numără și anularea măsurii care îi trimite obligatoriu pe elevii care iau sub media 5 la Evaluarea Națională la școala profesională, precum și reducerea conținuturilor programei școlare. În ceea ce privește problema inexistenței manualelor la unele discipline, la clasa a VII-a, Anisie a spus că este vorba despre „un blocaj de tip administrativ” și „imediat ce voi ajunge la Ministerul Educației voi încerca soluțio­narea acestei probleme”. Ea este de părere că „profesorul, dacă este bine pregătit, nu are nevoie neapărat de un manual, dar părintele și elevul au nevoie de acest manual. (...) La acest moment există o situație în care la matematică, chimie și istorie nu există manuale școlare. Aceste manuale nu au fost încă aprobate prin Ordin de Ministru”. 

Învățământul profesional și dual, reducerea abandonului șco­lar, eliminarea culturii plagiatului și creșterea calității în edu­cație sunt alte priorități ale actualului guvern, după cum a afirmat Monica Anisie. Ea se va ocupa urgent, după cum a decalarat, de „pregătirea bugetului pentru 2020; auditul intern în vederea pre­dă­rii-pri­mirii funcției; integrarea cercetării; deblocarea activității manageriale în anumite inspectorate, acolo unde delegările încetează; soluționarea pentru cifrele de școlarizare în anul I universitar; și, extrem de urgent, reducerea numărului imens de hârtii cu care este împovărat cadrul didactic și care, în loc să se preocupe de educația elevului, se preocupă de construirea hârtiilor cerute de minister, inspectorat sau ARACIP”.

Citeşte mai multe despre:   copil