Ziarul Lumina Regionale Transilvania Excursie pentru copiii de la cercul de pictură al parohiei clujene „Tuturor Sfinților”

Galerie foto (2) Galerie foto (2) Transilvania
Data: 05 Iunie 2019

Parohia „Tuturor Sfinților” din Mănăștur, Cluj-Napoca, a organizat și în acest an excursia dedicată participanților la cercul de pictură „Micul Iconar” al parohiei, la inițiativa parohului Horea Petrea.

Excursia din acest an, în cadrul de „Anului omagial al satului romanesc” a avut loc cu prilejul Zilei Copilului și a avut traseul Cluj-Napoca – Huedin – Răchițele – Cascada Vălul Miresii – lacul Beliș - Mănăstirea Râșca Transilvană – satul Mănăstireni -  Cluj-Napoca.

„Copiii au putut să ia contact cu lumea minunată a satului românesc tradițional, un privilegiu pentru ei, deoarece mulți sunt trăitori în mediul urban. Am plecat din Cluj-Napoca pe o vreme nu prea prietenoasă, spre orașul Huedin, apoi la Răchițele, admirând peisajele frumoase și localitățile prin care am trecut. Sosirea la Cascada Vălul Miresii a fost un moment de bucurie. Cei mici, dar și noi, cei mai mari, am rămas impresionați de arhitectura Creatorului care a construit un loc atât de minunat, cu acea curgere de apă care se rosto­golește amenințător, dar și maiestuos peste stâncile golașe ale muntelui. Chiar dacă nu a fost soare și nu au putut face poze cu imaginea curcubeului, copiii s-au cățărat pe stânci și au căutat, fiecare, să se pozeze cu vălul de apă”, au povesti organizatorii.

Drumul a continuat pe munte și cu un popas sus pe coama muntelui, unde cei mici au admirat priveliștea. La stațiunea Beliș, copiii au admirat barajul și lacul de acumulare, apoi s-au bucurat de plimbarea cu barca pe lac.

„Cu ajutorul Domnului am ajuns la Mănăstirea Râșca Transilvană. Aici ne aștepta părintele stareț Casian. Intrând în locașul sfânt copiii s-au așezat cuminți și l-au ascultat cu atenție pe părinte, care le-a spus câteva cuvinte despre viața călugărilor și câteva sfaturi de suflet”, au arătat organizatorii. Copiii au luat masa în trapeza mănăstirii, apoi, au plecat spre satul Mănăstireni unde, în fața școlii, au fost întâmpinați de copiii din sat.

„După o scurtă prezentare făcută de părintele paroh Florin Sâmpelean am intrat cu toții în clădirea școlii, unde copii de la cercul de pictură le-au făcut cadouri micilor săteni, fiecare aducând cu el dulciuri, jucării și o lampă solară personalizată. De fiecare dată când lampa își va împrăștia luminița în sat, copilul își va aduce aminte cu drag de cel care i-a dăruit-o, de prietenul, prietena din Cluj. Părintele paroh din sat ne-a invitat apoi să vizităm biserica, un edificiu  ridicat în anii ‘50 ai secolului trecut și care arată minunat. De aici am mers la casa parohială, unde doamna preoteasă ne aștepta cu gogoși, palanețe și alte bunătăți. Copiii s-au bucurat de - curtea casei parohiale -, al părintelui în care s-au jucat diferite jocuri consumându-și ultima brumă de energie”, au mai transmis organizatorii excursiei, din cadrul parohiei clujene „Tuturor Sfinților”. (Prof. Claudiu Dan)