În perioada 14-19 noiembrie, la Școala Gimnazială „Sfântul Ierarh Nicolae”-Bucu, județul Ialomița, s-a desfășurat campania „Săptămâna legumelor și a fructelor donate”, în cadrul Strategiei naționale de acțiune comunitară. Prin această activitate, voluntarii au avut prilejul de a dărui cu mult drag și bucurie din roadele toamnei unor familii și persoane vârstnice care au nevoie de sprijin, beneficiari ai Protopopiatului Slobozia. Prezent la activitate, părintele protopop Laurențiu Cioranu a felicitat gestul micilor voluntari, îndemnându-i să își păstreze bunătatea și să înmulțească fapta cea bună pe tot parcursul vieții. Elevii au fost îndrumați să spună ce reprezintă pentru ei voluntariatul și ce simt atunci când dăruiesc.
Proiect de incluziune socială pentru 645 de elevi din regiunile Centru şi Nord-Vest
Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia a lansat joi, 14 ianuarie, proiectul „Prin educație spre vocație!” prin care se urmăreşte creșterea gradului de incluziune socială și menținerea în sistemul de educaţie a 645 de elevi în situații de risc din regiunile Centru şi Nord-Vest prin crearea de activități de tipul „Școala după școală”.
Proiectul „Prin educație spre vocație!” beneficiază de un grant în valoare de 4.720.491 lei, oferit de Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare locală, informează Biroul de presă al Arhiepiscopiei Alba Iuliei. Proiectul este implementat de Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia în parteneriat cu Fundația HEKS/EPER România, Fundația FAER Reghin și NEWschool Norvegia.
Unicitatea proiectului constă în prezentarea unui model optim de prevenire şi corectare a abandonului şcolar prin îmbinarea metodelor educative norvegiene în sistemul de învățământ, care vor fi aplicate în cadrul a 13 școli din judeţele Alba, Mureş şi Bihor.
Unitățile de învățământ din cele trei județe implicate în acest demers ca parteneri asociați ai proiectului sunt: Școala Gimnazială „Singidava” din Cugir, Școala Gimnazială din Berghin, Școala Gimnazială din Rădești, Școala Gimnazială „Axente Sever” din Aiud, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Ighiu - cu structurile Șard și Țelna -, Școala Gimnazială din Miraslău, Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” din Sebeș, Școala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” din Sântimbru Sat și Sântimbru Fabrică (județul Alba), Școala Gimnazială Nr. 1 din Diosig (județul Bihor), Liceul Tehnologic „Petru Maior” din Reghin și Școala Gimnazială „Alexandru Ceușianu” din Reghin (județul Mureș).
Proiectul are ca grup-țintă 645 de elevi aflați în situații de risc de abandon școlar, dintre care 479 din mediul rural.
Un alt grup-țintă este format din 170 de părinți, care vor participa la informare și consiliere parentală. De asemenea, 49 de cadre didactice vor lua parte la un curs de formare profesională privind educația vocațională și transfer de bune practici în Norvegia, la partenerul NEWSchool. Activitățile cuprinse în proiect sunt variate şi se adresează atât elevilor, cât și părinților acestora și cadrelor didactice, după cum au arătat reprezentanţii Asociaţiei Filantropia Ortodoxă Alba Iulia.
„Titlul proiectului exprimă gândul cu care a fost scris: a descoperi vocația și a-i pregăti pe copii pentru a-și pune în valoare vocația, talanții pe care Dumnezeu i-a sădit în sufletul lor. (…) Prin activitățile propuse, dorim să oferim și profesorilor implicați posibilitatea de a crește personal și profesional, de a afla despre cum pot fi gestionate emoțiile și despre importanța lor în cadrul actului educativ, despre legătura dintre educația vocațională și inteligențele multiple, despre cum pot fi însușite cele opt competențe-cheie considerate a fi temelia pentru programul de învățare pe tot parcursul vieții și, nu în ultimul rând, despre metodele și conținutul educației centrate pe elev, bazate pe experiența extraordinară a sistemului de învățământ norvegian”, a declarat pr. Nicolae Ignat, consilier social-misionar în cadrul Arhiepiscopiei Alba Iuliei.
De asemenea, după cum a precizat managerul de proiect, Daniela Truța, proiectul se adresează copiilor și tinerilor în situații de risc.