Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Filantropie Proiect de incluziune socială pentru 645 de elevi din regiunile Centru şi Nord-Vest

Proiect de incluziune socială pentru 645 de elevi din regiunile Centru şi Nord-Vest

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Filantropie
Un articol de: Oana Rusu - 22 Ianuarie 2021

Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia a lansat joi, 14 ianuarie, proiectul „Prin educație spre vocație!” prin care se urmăreşte creșterea gradului de incluziune socială și menținerea în sistemul de educaţie a 645 de elevi în situații de risc din regiunile Centru şi Nord-Vest prin crearea de activități de tipul „Școala după școală”.

Proiectul „Prin educație spre vocație!” beneficiază de un grant în valoare de 4.720.491 lei, oferit de Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare locală, informează Biroul de presă al Arhiepiscopiei Alba Iuliei. Proiectul este implementat de Asociaţia Filantropia Ortodoxă Alba Iulia în parteneriat cu Fundația HEKS/EPER România, Fundația FAER Reghin și NEWschool Norvegia.

Unicitatea proiectului constă în prezentarea unui model optim de prevenire şi corectare a abandonului şcolar prin îmbinarea metodelor educative norvegiene în sistemul de învăță­mânt, care vor fi aplicate în cadrul a 13 școli din judeţele Alba, Mureş şi Bihor.

Unitățile de învățământ din cele trei județe implicate în acest demers ca parteneri asociați ai proiectului sunt: Școala Gimnazială „Singidava” din Cugir, Școala Gimnazială din Berghin, Școala Gimnazială din Rădești, Școala Gimnazială „Axente Sever” din Aiud, Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Ighiu - cu structurile Șard și Țelna -, Școala Gimnazială din Miraslău, Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleșeriu” din Sebeș, Școala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” din Sântimbru Sat și Sântimbru Fabrică (județul Alba), Școala Gimnazială Nr. 1 din Diosig (județul Bihor), Liceul Tehnologic „Petru Maior” din Reghin și Școala Gimnazială „Alexandru Ceușianu” din Reghin (județul Mureș).

Proiectul are ca grup-țintă 645 de elevi aflați în situații de risc de abandon școlar, dintre care 479 din mediul rural.

Un alt grup-țintă este format din 170 de părinți, care vor participa la informare și consiliere parentală. De asemenea, 49 de cadre didactice vor lua parte la un curs de formare profesională privind educația vocațională și transfer de bune practici în Norvegia, la partenerul NEWSchool. Activitățile cuprinse în proiect sunt variate şi se adresează atât elevilor, cât și părinților acestora și cadrelor didactice, după cum au arătat reprezentanţii Asociaţiei Filantropia Ortodoxă Alba Iulia.

„Titlul proiectului exprimă gândul cu care a fost scris: a descoperi vocația și a-i pregăti pe copii pentru a-și pune în valoare vocația, talanții pe care Dumnezeu i-a sădit în sufletul lor. (…) Prin activitățile propuse, dorim să oferim și profesorilor implicați posibilitatea de a crește personal și profesional, de a afla despre cum pot fi gestionate emoțiile și despre importanța lor în cadrul actului educativ, despre legătura dintre educația vocațională și inteligențele multiple, despre cum pot fi însușite cele opt competențe-cheie considerate a fi temelia pentru programul de învățare pe tot parcursul vieții și, nu în ultimul rând, despre metodele și conținutul educației centrate pe elev, bazate pe experiența extraordinară a sistemului de învățământ norvegian”, a declarat pr. Nicolae Ignat, consilier social-misionar în cadrul Arhiepiscopiei Alba Iuliei.

De asemenea, după cum a precizat managerul de proiect, Daniela Truța, proiectul se adresează copiilor și tinerilor în situații de risc.

Citeşte mai multe despre:   filantropie