Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Banat Răsplată pentru elevii merituoși

Răsplată pentru elevii merituoși

Galerie foto (5) Galerie foto (5) Banat
Un articol de: Diac. Răzvan Fibișan - 30 Iulie 2018

Tabăra de creaţie „Icoana în suflet de copil” de la Mănăstirea Timișeni-Șag, județul Timiș, continuă zilele acestea cu a doua serie de elevi cu rezultate deosebite la învăţătură, care au obținut primele locuri la etapa judeţeană a diferitelor olimpiade naţionale (religie, limbi clasice, teologie etc.), precum şi pentru tinerii studenţi din judeţul Timiş. Tabăra constă în implicarea elevilor şi a studenţilor participanţi în mai multe acti­vităţi creative și interac­tive: participare la programul liturgic al mănăstirii, atelier de creaţie - icoane pe sticlă, concurs şi expoziţie de icoane pe sticlă, activităţi sportive, dialoguri pe teme religioase şi de interes specific vârstei, proiecţie de film, cântare religioasă, precum şi un pelerinaj la mănăstirile Dobreşti, Săraca, Partoş, Fârdea, Româneşti şi Cebza.

Printre obiectivele acestui proiect se numără: identificarea elevilor cu aptitudini plastice (desen, pictură), stimularea creativităţii prin realizarea unor creaţii plastice și valorificarea aptitudinilor şi competenţelor artistice ale tinerilor înscrişi în proiect; dezvoltarea creativităţii în rândul elevilor prin promovarea valorilor creştine; cunoaşterea iconografiei bisericeşti şi afirmarea propriei identităţi religioase, culturale şi naţionale; promovarea valorilor cultural-creştine, prin icoană, în rândul adolescenţilor și dezvoltarea spiritului de solidaritate al tinerilor, prin colaborare şi conlucrare. Iar pe termen mediu şi lung, proiectul are în vedere următoarele obiective: cunoaşterea mai bine a preocupărilor, intereselor şi aspiraţiilor generaţiilor actuale de elevi şi studenţi pentru ca acestea să fie evidenţiate şi fructificate; dezvoltarea armonioasă a gândirii, a creativităţii, a imaginaţiei; stimularea încrederii în talentul lor și valorificarea potenţialului creator al elevilor, mai ales că, la finalul taberei, se va tipări un album cu lucrările şi activităţilor elevilor.

„Elevii din ciclul gimnazial şi liceal parcurg etape din viaţă care înregistrează o multitudine de transformări pe toate planurile: somatic, psihologic, cultural, social, spiritual. Este o etapă plină de transformări biosomatice şi mai ales psiho­logice, de un extrem de complex efort de adaptare a fiinţei umane la caracteristicile exigenţelor şi diversităţii structurilor vieţii sociale, profesionale, culturale, spirituale, politice, ideologice, economice, de nivel de trai, de nivel cultural şi de conservare a sănătăţii prin norme elementare igie­nice. Contextul actual îi determină pe elevi să trăiască într-o lume scindată, tensionată, agitată, în plină alertă, o lume ce se dezvoltă, robotizată, informatizată, computerizată, lumea telefonului mobil şi a internetului. Vulnerabilitatea, fragilitatea psihică, precum şi dinamizarea energetică a momentului impun ca familia, Biserica şi toţi factorii educaţionali abilitaţi să-şi manifeste susţinerea, atât pe plan creativ, cât şi pe plan cultural-tradiţional. Metoda cea mai viabilă în cultivarea şi potenţarea autoeficacităţii copiilor aflaţi în proces de formare este creaţia. Activităţile de creaţie contribuie decisiv la descoperirea şi cultivarea unor aptitudini înnăscute, sporind astfel încrederea în potenţialul personal şi în valoarea actului educativ. Lumea adolescenţei cu valorile sale oferă elevilor posibilităţi de a crea în diferite domenii, de a-şi dezvolta imaginaţia, aptitudinile şi talentul”, a spus părintele Nichifor Tănase, consilier eparhial al Arhiepiscopiei Timișoarei.

Tabăra de creaţie „Icoana în suflet de copil” este organizată de Arhiepiscopia Timișoarei, prin Sectorul învăţământ şi activităţi cu tineretul, în colaborare cu Facultatea de Arte şi Design a Universităţii de Vest din Timişoara, Mănăstirea Timişeni-Şag, profesorii de religie din unităţile de învăţământ din judeţ şi preoţii din parohiile Eparhiei Timişoarei, fiind finanțată de Consiliul Jude­țean Timiș. Pe parcursul verii, această tabără se desfăşoară în trei serii a câte 20  de elevi şi studenţi, timp de 4-6 zile, o zi fiind dedicată pelerinajului la mănăstiri. La acest proiect vor participa aproximativ 60 de tineri, îndrumaţi de aproximativ 15 cadre didactice din tot atâtea unităţi de învăţământ. De asemenea, proiectul implică participarea voluntară a cadrelor didactice care predau disciplina religie, precum şi a preoţilor din parohii, în activităţile: atelier de creaţie - icoane pe sticlă, concurs şi expoziţie de icoane pe sticlă, activităţi recreative şi sportive, dialoguri pe teme religioase şi de interes specific vârstei, proiecţie de film, cântare religioasă şi pelerinaj de o zi.