„În vremea aceea a ales Domnul alți șaptezeci (și doi) de ucenici și i-a trimis câte doi, înaintea feței Sale, în fiecare cetate și loc unde Însuși avea să vină. Și zicea către ei: Secerișul este
Atelier de formare la Spitalul „Providenţa“
În cadrul Spitalului „Providenţa“ din Iaşi a avut loc în perioada 3-4 noiembrie atelierul de formare WellComme@SpitalulProvidenţa, susţinut de către domnul Cristian Neguţ, fondator al platformei online de învăţare Learning Ecosystem, precum şi de către doamna Cristina Elena Neguţ, senior partener al platformei Learning Ecosystem şi antrenor de relaţii umane.
Programul de învăţare pus la dispoziţia angajaţilor inscrişi la curs a cuprins oportunităţi şi opţiuni de dezvoltare care să răspundă tuturor nevoilor, fiind incluse concepte de învăţare care vizează economia emoţională, comunicarea asertivă, relaţionarea după metoda E.S.P.E.R.E. (relaţii vii), soluţii pentru problemele pacienţilor şi gestionarea conflictului.
Între obiectivele întâlnirii, un timp special a fost dedicat relaţiilor vii, prin care se face trecerea de la comunicare la relaţionare, precum şi rolul în relaţia cu pacientul:
„Cuvintele au materialitate, căci în momentul în care le-am primit în interiorul meu, acestea se transformă şi devin parte din mine. Boala este o exprimare în registrul simbolic a ceea ce trăim, a ceea ce nu am spus şi singurul care vindecă este Adevărul. Din acest motiv, elementul esenţial al ascultării este a tăcea, a tăcea pentru a pune în aplicare cele 4 elemente ale ascultării participative: mesajul transmis (ceea ce se aude), semnele exterioare (ceea ce se vede), sentimentul intuit şi răspunsul, care ar trebui să fie întotdeauna sub forma unui feedback descriptiv, prin care oferim celui cu care comunicăm posibilitatea de a afla ceea ce simţim, gândim şi trăim ce primim de la el. Căci este necesar să avem grijă de pacient, chiar şi atunci când acesta nu are nevoie de servicii medicale“.
Obiectivele de învăţare propuse de către cei doi instructori au urmărit în mod deosebit ca la finalul cursului participanţii să conştientizeze rolul lor în cadrul spitalului din perspectiva angajamentului profesional, să exerseze abilităţile de comunicare asertivă şi regulile de igienă relaţională, precum şi demersurile relaţionale pe situaţii practice aplicate.
„Pentru ca Spitalul «Providenţa» să fie mai bun, să crească sustenabil, este nevoie de mai mult. Este nevoie ca angajaţii să dea viaţă acţiunilor, comportamentelor, obiceiurilor şi reflexelor lor profesionale, care vor face ca spitalul să îşi atingă misiunea - toţi pacienţii care ajung la Spitalul «Providenţa» să descopere valoarea medicinei prin servicii performante, în care medicul conlucrează cu Dumnezeu în actul vindecării“, a comunicat unul dintre formatori.