„În vremea aceea a ales Domnul alți șaptezeci (și doi) de ucenici și i-a trimis câte doi, înaintea feței Sale, în fiecare cetate și loc unde Însuși avea să vină. Și zicea către ei: Secerișul este
Corul Academic „Byzantion“ a concertat în cadrul Festivalului din Montalbane (Germania)
Corul „Byzantion” a avut onoarea de a participa în cadrul Festivalului din Montalbane (6-8 iulie 2018), alături de ansambluri prestigioase precum „Gilles Binchois” şi „Tavagna”, „Are Choralis Coeln” sau „Miroir de Musique”.
Tematica ediţiei de anul acesta - „Tradiţii muzicale monastice” - a reprezentat o ocazie cu totul specială pentru Corul „Byzantion”, care, prin monodii bizantine atent selectate, a „condimentat” cu un ethos sonor aparte programul festivalului.
Din concertul ce a marcat închiderea oficială a festivalului nu au lipsit piese protocreştine precum „Lumină lină”, „Imnul închinat Sfintei Treimi” (secolul al III-lea, Egipt), „Te Deum laudamus” (Sfântul Niceta de Remesiana), „Aliluia” şi Prochimenul „Domnul a împărăţit” în stilul paleoromaic (Italia, secolele VII-XIV). Una din compoziţiile rar interpretate a fost şi „Slujba celor trei tineri din Babilon” (secolele XII-XIV, exegeză de Mochalis Adamis). Amprenta românească a fost asigurată şi de „Mărimurile lui Filothei de la Cozia” (secolele XIV-XV), în timp ce culminaţiile concertului au fost reprezentate de „Ziua Învierii” de Hrisaf şi de capodopera calofonică „Doamne, întru feţei Tale” de Sfântul Ioan Cucuzel (secolele XIII-XIV).
De la tradiţia savaită la cea studită, de la Tipicul Catedralei „Sfânta Sofia” până la Cozia lui Mircea cel Bătrân, lucrările alese au construit un adevărat regal al muzicii bizantine interpretate în limbile română, greacă, slavonă şi germană.
Concertul urmează să fie reluat la Iaşi, luni, 16 iulie 2018, în cadrul marelui eveniment anual - Masterclass-ul de Cânt Bizantin, aflat la ediţia a XI-a.