„Zis-a Domnul: Precum a fost în zilele lui Noe, tot așa va fi și în zilele Fiului Omului: mâncau, beau, se însurau, se măritau, până în ziua când a intrat Noe în corabie și a venit potopul și i-a nimicit
Elevi şi profesori ai Seminarului Teologic Dorohoi, într-o nouă reuniune de proiect Erasmus+, în Karaman – Turcia
În perioada 21-28 martie 2019 a avut loc cea de-a patra întâlnire transnaţională de predare, formare, învăţare din cadrul proiectului Erasmus+ „Foreign languages, better life, perfect jobs”, proiect coordonat de prof. Gianina Butescu şi finanţat de Uniunea Europeană prin ANPCDEFP. Întâlnirea a fost găzduită de „Abdulallah Tayyar Anadolu Lisesi” Karaman, Turcia.
Cele trei delegaţii din România, Germania şi Italia au fost întâmpinate de prof. Nuh Goktekin, coordonator al proiectului în Turcia. Cele şapte zile petrecute în unitatea de învăţământ s-au desfăşurat sub semnul cunoaşterii şi comunicării ce determină valorificarea şi promovarea experienţei proprii, schimbul de bune practici, intercunoaşterea şi competitivitatea. Pe de altă parte, era informaţională în care trăim impune şi valorificarea competenţelor elevilor interesaţi de cunoaşterea unei limbi străine.
Au avut loc o gamă variată de activităţi, pornind de la asistenţe la ore, vizitarea universităţii şi până la crearea de evenimente culturale comune, care au fost generate de implementarea obiectivului general, cunoaşterea unei limbi străine - o şansă în plus la o viaţă mai bună. De asemenea, au fost realizate activităţi comune cu partenerii de la „Abdullah Tayyar Anadolu Lisesi” şi „Necip Fazil Sosyal Bil. Lisesi” din Karaman, unde au avut loc activităţi practice aplicate. Pe toată perioada acestei mobilităţi partenerii de proiect au desfăşurat activităţi precum: dicţionar online, broşură poezii, interviuri şi asistenţă la ore. Delegaţia de proiect a participat la întâlniri cu oficialităţi: prof. Abdurrahman Kurt, inspector şcolar general, care şi-a exprimat deschiderea faţă de viitoare colaborări cu partenerii acestui proiect.
Totodată, au avut loc şi activităţi de valorificare a patrimoniului cultural, istoric, atât la nivel local, cât şi la nivel regional, prin vizita de documentare şi cercetare, care a vizat: Taşkale, Cappadocia, Konya, Fabrica de bulgur-Duru. Aceste evenimente, pe lângă aportul de informaţii specifice tematicii, au ajutat şi la compararea sistemelor de învăţământ, schimbul de bune practici manageriale şi pedagogice, dezvoltarea tehnicilor de predare şi a metodelor centrate pe elev pentru îmbunătăţirea calităţii educaţiei, implicarea unui număr mare de elevi în toate activităţile proiectului, promovarea respectului reciproc dintre parteneri, creşterea stimei de sine şi apartenenţei la un spaţiu lingvistic comun prin utilizarea limbii engleze ca limbă de lucru a proiectului atât de oaspeţi, cât şi de gazde, cadre didactice şi elevi.
(Prof. Cristina-Ionela Ignat, prof. Anamaria Dorohoncianu, prof. Gianina Butescu)