Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Moldova Elevi teologi, voluntari în domeniul asistenţei sociale în Granada – Spania

Elevi teologi, voluntari în domeniul asistenţei sociale în Granada – Spania

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Moldova
Data: 19 Feb 2018

În perioada 21 ianuarie-4 februarie 2018, un grup de 13 elevi din clasa a XII-a a Liceului Teologic Ortodox „Sfinţii Împăraţi Constantin şi Elena" din Piatra Neamţ, sub îndrumarea părintelui profesor Dan Ovidiu Cojan, a desfăşurat un stagiu de pregătire, ca voluntari în domeniul asistenţei social-filantropice, în oraşul Granada-Spania.

Acţiunea se înscrie în cadrul proiectului Erasmus+ cu titlul „Voluntariat şi asistenţa socială în mediul ecumenic" din cadrul Programului Uniunii Europene pentru educaţie, formare profesională, tineret şi sport, proiect ce are ca şi coordonator principal pe prof. dr. Luminiţa Moscalu.

Prezenţa elevilor în oraşul Granada a debutat cu repartizarea pe grupe de practică, în cele 4 centre aparţinătoare Federaţiei Granadine a persoanelor cu dizabilităţi fizice organice „FEGRADI COCEMFE" şi M.E.P. Europrojects Granada, respectiv Centrul Social Fegradi, Aspayn, Los Tulipanes şi Claret.

În cadrul plasamentului de practică al elevilor, aceştia au învăţat să adopte metode diverse, specifice fiecărei probleme şi caz particular al persoanelor în cauză, cum ar fi: realizarea unor suporturi de consiliere, dezvoltarea de programe pentru tineri şi persoane cu nevoi speciale, desfăşurarea unor activităţi de socializare, cât şi sportiv-distractive.

De asemenea, elevii s-au bucurat şi de o serie numeroasă de vizite culturale:

- în oraşul Granada au vizitat Catedrala Arhiepiscopală, Mănăstirea Cartuja, Biserica „Fericitul Ieronim", Biserica „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel", Palatul Alhambra, Capela Regală, Grădina Generalife, Cartierul Albaicin, Parcul Ştiinţific şi turul oraşului cu trenuleţul panoramic;

- în oraşul Cordoba: Podul roman (sec I şi apoi refăcut), Palatul Creştinilor Monarhi, Piaţa del Patro (sec XVI), Plaza de la Corredera (arena luptelor de tauri);

- în Gibraltar: ascensiunea pe stânca Gibraltar (412m) cu viziunea rezervaţiei naturale de maimuţe si vegetaţie mediteraneană (1816), Europa Point - locul de unde se vede teritoriul oraşului Maroc (Africa), bulevardul Main Steet, pista aeroportului pe şoseaua Winston Churchill.

Experienţa elevilor dobândită în această perioadă a avut, în primul rând, un rezultat deosebit, prin dezvoltarea anumitor competenţe, cunoştinţe şi abilităţi necesare pentru continuarea activităţilor lor pastoral-misionare şi social-filantropice şi, în egală măsură, dezvoltarea personală a lor în scopul realizării unei mai bune comunicări în spirit european prin dialog interlingvistic, intercultural şi, nu în ultimul rând, interconfesional şi al respectului reciproc.

Totodată, ei s-au bucurat şi de efectuarea unui curs de limbă spaniolă (4 ore) pe parcursul a două ore, finalizat cu obţinerea unui „Certificat european de pregătire lingvistică spaniol".

Încununarea participării şi implicării elevilor, cât şi a cadrului didactic care a monitorizat întreaga lor activitate a constat în răsplătirea acestora de către M.E.P. (Mobility European Projects) Europroject Granada, prin „Certificatul de Recunoaştere a experienţei şi competenţelor dobândite".

(Pr. prof. Dan Ovidiu Cojan)