În vremea aceea a intrat Iisus într-un sat, iar o femeie cu numele Marta L-a primit în casa ei. Şi ea avea o soră ce se numea Maria, care, aşezându-se la picioarele Domnului, asculta cuvintele Lui. Iar Marta se
„Iubirea de vrăjmaşi şi rugăciunea pentru ei Îl aşază pe Mântuitorul Hristos în interiorul omului“
Ieri, de marea sărbătoare a Intrării Domnului în Ierusalim, cunoscută în popor sub numele de Florii, Înaltpreasfinţitul Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, a săvârşit slujba Sfintei Liturghii la Catedrala Mitropolitană din Iaşi, înconjurat de un sobor de preoţi şi diaconi, în prezenţa rugătoare a mulţimii credincioşilor. Conform tradiţiei, atât veşmintele Mitropolitului Moldovei şi Bucovinei, cât şi ale preoţilor şi diaconilor, alături de acoperămintele Sfintei Mese din altar, au fost de culoare verde, în amintirea ramurilor celor care L-au întâmpinat pe Mântuitorul Hristos în Ierusalimul de altădată, dar şi ca simbol al culorii vieţii şi al lemnului Sfintei Cruci.
După ce sâmbătă credincioşii din Iaşi au participat la procesiunea dedicată marelui praznic al Floriilor, ieri, 24 aprilie 2016, la Catedrala Mitropolitană a avut loc Sfânta Liturghie a acestei sărbători, ce a fost oficiată de Înaltpreasfinţitul Părinte Teofan, Mitropolitul Moldovei şi Bucovinei, înconjurat de un numeros sobor slujitor. Conform tradiţiei, atât înaltul ierarh, cât şi soborul slujitor au venit de la Reşedinţa Mitropolitană spre catedrală cu ramuri de salcie în mâini, fiind aşteptaţi de credincioşi în acelaşi mod. Răspunsurile liturgice au fost date de Corul „Sanctus“ al Catedralei Mitropolitane, dirijat de Costel Mirel Nechita.
După citirea pericopei evanghelice, IPS Teofan a rostit cuvântul de învăţătură, în care a făcut referire la patru căi prin care se poate arăta prezenţa Mântuitorului Hristos în Ierusalimul sufletului fiecărui credincios: „În primul rând, iubirea de vrăjmaşi şi rugăciunea pentru ei Îl aşază pe Mântuitorul Hristos în interiorul omului. Bucuria în ispite şi lauda în necazuri adaugă consistenţă suplimentară a prezenţei lui Hristos în Ierusalimul sufletului omului. A considera, în al treilea rând, păcatele altora ca păcatele tale şi a fi în stare de căinţă continuă şi a plânge şi a te ruga ca Dumnezeu să te ierte pentru păcatele făcute de către celălalt reprezintă o etapă superioară în care omul conştientizează prezenţa lui Hristos în interiorul său. În al patrulea rând, omul să fie gata să-şi piardă chiar şi sufletul său pentru ca celălalt să se mântuiască. Această ultimă etapă este poate înălţimea cea mai mare şi adâncimea cea mai cuprinzătoare care arată prezenţa lui Hristos în Ierusalimul sufletului omului“.
La finalul Sfintei Liturghii, numeroşi credincioşi s-au împărtăşit cu Trupul şi Sângele Mântuitorului Iisus Hristos, după care au fost binecuvântaţi de IPS Părinte Mitropolit Teofan.