Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Moldova „Performanţa“, tema aleasă de comunitatea „Varlaam Mitropolitul“ pentru anul şcolar 2015-2016

„Performanţa“, tema aleasă de comunitatea „Varlaam Mitropolitul“ pentru anul şcolar 2015-2016

Un articol de: Tudorel Rusu - 15 Septembrie 2015

Ieri, 14 septembrie 2015, în prima zi a noului an şcolar, a sunat clopoţelul şi pentru elevii Şcolii „Varlaam Mitropolitul“, instituţie de învăţământ patronată de Mitropolia Moldovei şi Bucovinei. Plini de bucurie, dar şi de emoţie, copiii au participat, alături de părinţi şi bunici, la slujba religioasă de binecuvântare oficiată pe terenul de sport al şcolii. În premieră, în cadrul festivităţii de deschidere a vorbit violonistul Alexandru Tomescu, câştigător a numeroase premii naţionale şi internaţionale la festivalurile de muzică clasică, iar Orchestra judeţeană pentru copii şi tineret „Mugurelul“ din Suceava a susţinut un recital.

În spiritul valorilor Şcolii „Varlaam Mitropolitul“, tema aleasă pentru întreaga comunitate „Varlaam“ în anul şcolar 2015-2016 va fi performanţa, după cum a subliniat în cuvântul de deschidere Cristina Gheorghe, director executiv al Fundaţiei „Varlaam Mitropolitul“. De asemenea, părintele Hristostom Rădăşanu, consilierul educaţional al Arhiepiscopiei Iaşilor, a arătat că pentru a ajunge la performanţă e nevoie de cooperarea celor trei piloni principali - Biserica, Familia şi Şcoala: „În actul educativ, e foarte important să ştii cu adevărat cine eşti, de unde vii şi care este scopul existenţei tale.  Orice demers al Şcolii Varlaam Mitropolitul, pentru a fi de real folos, trebuie să aibă trei picioare, după cum ne-a spus Înaltpreasfinţitul Părinte Mitropolit Teofan - Biserica, Familia şi Şcoala. Fiecare dintre aceşti trei stâlpi trebuie să contribuie cu profunzimea, adâncimea şi înălţimea care le caracterizează. De aceea, îi încurajez şi pe membrii echipei de management ai Fundaţiei «Varlaam Mitropolitul», cât şi pe profesori, dar şi pe părinţi şi elevi să-şi descopere adâncimile lăuntrice şi, conectându-se la acestea, să-şi tragă puterea de a merge mai departe, spre înălţimi“.

„Trebuie să fim pasionaţi de ceea ce facem; e necesar să contribuim şi cu sufletul, nu numai cu mintea“

„Este o şansă extraordinară să poţi tranforma în profesie ceva ce-ţi place foarte mult. Cred însă că, indiferent de profesia pe care ne-o alegem, trebuie să fim pasionaţi de ceea ce facem; e necesar să contribuim şi cu sufletul, nu numai cu mintea. Atunci când realmente crezi şi realmente participi cu toată fiinţa ta la ceea ce faci, atunci poţi ajunge departe şi dispui de resursele necesare să împlineşti lucruri aparent imposibile. Eu sunt convins că, atunci când ne-a creat, Dumnezeu a pus în fiecare dintre noi un grăunte, o sămânţă bună. Sarcina noastră în timpul vieţii este să aflăm care este această sămânţă, să o găsim, să descoperim acel talent la care noi suntem cei mai buni, şi, odată ce l-am descoperit, să înţelegem că aceea este menirea şi sensul vieţii noastre, pe care trebuie să le urmăm cu obstinaţie“, a fost mesajul transmis de  Alexandru Tomescu elevilor Şcolii „Varlaam“.

Scopul Şcolii „Varlaam Mitropolitul“ este acela de a îmbina latura cunoaşterii cu cea afectiv-atitudinală necesare formării personalităţii copilului din perspectiva valorilor creştine, într-o atmosferă de cooperare, şi nu de concurenţă sau de presiune exterioară. Programa şcolară respectă Curriculumul naţional avizat de Ministerul Educaţiei, dar cu acele adaptări necesare astfel încât să le fie oferită elevilor o perspectivă unitară şi coerentă asupra disciplinelor de studiu.