„În vremea aceea a intrat Iisus în Capernaum. Iar sluga unui sutaș, care era la el în cinste, fiind bolnavă, trăgea să moară. Și, auzind despre Iisus, a trimis la El bătrâni ai iudeilor, rugându-L să
Simpozionul naţional „Valorile educaţiei - educaţia valorilor“
În data de 28 octombrie 2015, s-a desăşurat la Iaşi, la Universitatea „Al. I. Cuza“, Facultatea de Litere, ediţia a II-a a Simpozionului naţional „Valorile educaţiei - educaţia valorilor, din Antichitate până azi: abordări teoretice, soluţii practice“, organizat de conf. dr. Emanuela Ilie şi conf. dr. Claudia Tărnăuceanu.
Evenimentul, desfăşurat sub egida Facultăţii de Litere, în cadrul Zilelor Universităţii „Al. I. Cuza“, a dezbătut teme de interes deosebit. Acestea au fost:
- Conceptul de valoare, din Antichitate până azi;
- Educaţia prin/ pentru valoare, din Antichitate până azi;
- Valori individuale/ colective, respectiv Valori locale/ regionale/ naţionale/ universale în diferite forme de discurs: literar, filosofic, religios, istoric, publicistic;
- Construcţii cultural-identitare bazate pe valori etnice;
- Valorile ca repere didactice: provocări, dificultăţi procedurale şi soluţii metodologice etc.
De la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae“ au participat profesori care au susţinut următoarele referate: pr. prof. dr. Ioan C. Teşu - „Educaţia pentru virtute. Accente hrisostomice“, pr. asist. dr. Liviu Petcu - „Părinţii Bisericii despre valorificarea filosofiei antice în educaţia tinerilor“, diac. lect. dr. Cătălin Vatamanu - „Locurile sfinte - repere ale valorilor religioase. O perspectivă vechitestamentară a (re)găsirii în locus theologicus“, lect. dr. Merişor G. Dominte - „Educaţia estetică şi educaţia artistică, necesităţi de necontestat pentru existenţa valorii“.
Domeniile de cercetare au fost diverse: lingvistică, teorie, istorie şi critică literară, literatură comparată, filosofie, istoriografie, istoria culturii şi a civilizaţiei, istoria religiilor, ideilor, mentalităţilor, istoria presei, jurnalism şi comunicare, ştiinţele educaţiei.