Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Moldova Simpozionul „Ştiinţele socio-umane şi religia în contextul globalizării“, la Seminarul Teologic din Botoşani

Simpozionul „Ştiinţele socio-umane şi religia în contextul globalizării“, la Seminarul Teologic din Botoşani

Un articol de: Tudorel Rusu - 15 Iunie 2015

Pe data de 12 iunie 2015, în cadrul Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sf. M. Mc. Gheorghe“ din Botoşani s-a desfăşurat simpozionul „Ştiinţele socio-umane şi religia în contextul globalizării“.

Din partea Inspectoratului Şcolar Judeţean au participat domnul inspector de religie Purice Cătălin şi doamna inspector pentru discipline socio-umane Hodan Cătălina, iar din partea seminarului, pr. prof. dr. Daniel Dascălu. De asemenea, au fost prezenţi mai mulţi profesori de la şcolile reprezentative din Botoşani.

Mai multe detalii despre eveniment ne-a oferit pr. prof. Gabriel Ţifrea, spiritualul Seminarului, membru în comisia de organizare: „Simpozionul a vizat valorizarea şi promovarea preocupărilor profesorilor de ştiinţe socio-umane şi religie din învăţământul preuniversitar, preocupări ce ilustrează interesul pentru desfăşurarea unui demers didactic eficient, dar şi creativitatea în context interdisciplinar.  Interdisciplinaritatea se impune astăzi în domeniul didactic, în contextul globalizării, al dezvoltării socio-economice şi al cercetărilor psihopedagogice. Problemele globale ale lumii contemporane pledează pentru o integrare a disciplinelor, deoarece nicio problemă nu mai poate intra în aria închisă a unei singure ştiinţe sau sub titlul unei singure probleme. Întregul demers educaţional ar trebui să aibă drept rezultat dezvoltarea integrală a individului ca fiinţă umană liberă, ajutându-l pe cel ce studiază ca, prin învăţare, să-şi formeze o atitudine atât faţă de cunoaştere, cât şi faţă de viaţă, cu accent pe iniţiativă şi creativitate. Astfel, termenul de învăţare cuprinde achiziţionarea şi practicarea de noi metodologii, noi atitudini şi noi valori necesare adaptării într-o lume în continuă schimbare. În realizarea unui asemenea demers, ştiinţelor socio-umane şi religiei le revine un rol aparte, determinat de finalităţile educaţionale ce le sunt proprii“.