„În vremea aceea, fiind întrebat Iisus de farisei când va veni Împărăția lui Dumnezeu, El le-a răspuns și a zis: Împărăția lui Dumnezeu nu va veni în chip văzut.
Activităţi educative în Arhiepiscopia Râmnicului
Cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Varsanufie, Arhiepiscopul Râmnicului, sub coordonarea Sectorului Învățământ și activități cu tineretul, profesorii de religie din cadrul Cercului pedagogic Horezu au organizat mai multe activități extracurriculare. Scopul proiectelor a fost unul formativ, dorindu-se ca elevii participanți să interacționeze pe diferite teme ce privesc protejarea vieții ca dar al lui Dumnezeu, dar și grija față de natură, creația lui Dumnezeu.
Prin implicarea doamnelor profesoare Alina Tomesu şi Florina Sica Şerban, la Şcoala Gimnazială sat Dăești-Popești a fost organizată activitatea „Pentru o hrană sănătoasă”, pentru ca la Școala Tomșani să fie organizate activități de prim ajutor în colaborare cu ONG-ul Crucea Roșie Vâlcea, precum și activități de ecologizare.
Tot în cadrul activităților extrașcolare au fost organizate pelerinaje la mănăstirile din Arhiepiscopia Râmnicului și la Mănăstirea Sâmbăta de Sus, precum și activități catehetice desfășurate la Centrul parohial, cum ar fi scenete de teatru și prezentarea unor filme cu caracter religios.
Activități extrașcolare dedicate anului omagial al sfintelor icoane și anului comemorativ Justinian Patriarhul au fost organizate și la Şcoala Gimnazială „Luca Solomon” din Vaideeni, sub coordonarea părintelui Căţoiu Alin, și la Şcoala Gimnazială Berbeşti. „Datorită caracterului programat, planificat şi organizat metodic al tuturor activităţilor educative, educaţia religioasă realizată în şcoală are o deosebită importanţă deoarece conduce la un nivel înalt de dezvoltare a personalităţii religios-morale a elevilor. Complementar cu activităţile în şcoală, cele extraşcolare pun accent într-o mai mare măsură pe latura formativă a educaţiei religioase, urmărind mai ales dezvoltarea vieţii afectiv-religioase a elevilor. Atât creativitatea elevilor dezvoltată la ora de religie prin diverse metode activ-participative, cât şi momentele de relaxare oferite de vizitele şi excursiile la biserici şi mănăstiri, însumate cu serbările şcolare şi concursurile religioase, converg spre dobândirea desăvârşirii creştine şi a mântuirii sufletului elevilor”, a subliniat responsabilul de cerc, profesorul Bogdan Tudor.