„În vremea aceea, mergând Iisus pe cale, a zis cineva către El: Te voi însoți oriunde Te vei duce. Și i-a zis Iisus: Vulpile au vizuini și păsările cerului cuiburi; dar Fiul Omului nu are unde să-Și plece
Asociația „Fapte Bune pentru Comunitate” a lansat proiectul „Lecția de fapte bune”
Asociația „Fapte Bune pentru Comunitate”, în parteneriat cu Asociația Vasiliada, Inspectoratul Școlar Județean Dolj și Asociația Asistenților Sociali din Mitropolia Olteniei, a organizat marți, 6 octombrie, conferința de presă prilejuită de lansarea proiectului „Lecția de fapte bune”, finanţat de compania HEINEKEN prin programul de responsabilitate socială „HEINEKEN pentru Comunităţi”. Evenimentul a reunit reprezentanți ai asociațiilor implicate în acest proiect, alături de prof. Janina Vașcu, inspector școlar general adjunct în cadrul Inspectoratului Școlar Județean Dolj, și prof. dr. Iuliana Gheorghe, inspector la disciplina religie în cadrul ISJ Dolj. Scopul proiectului este să cultive comportamentul de responsabilitate socială pentru cel puțin 1.000 de liceeni din Craiova, prin participarea acestora la sesiuni de educație filantropică și prin inițierea a cel puțin 10 noi proiecte sociale în comunitate. Proiectul „Lecția de fapte bune” a fost unul din cei doi câștigători ai ediției 2015 a programului „HEINEKEN pentru Comunități” desfășurat la Craiova.
Astfel, după elaborarea unei Metodologii de educație filantropică, 20 de cadre didactice vor fi pregătite să transfere către elevi noțiuni și cunoștințe în vederea dezvoltării unui comportament social responsabil față de comunitatea în care trăiesc. În urma sesiunilor de educație filantropică, elevii vor fi ajutați să inițieze și să implementeze cel puţin 10 proiecte sociale, care, ulterior, vor fi premiate într-o Gală de recunoaștere publică. Astfel, în cadrul proiectului, cei 1.000 de elevi liceeni vor cunoaște ce înseamnă voluntariatul, de ce este important să se implice în acțiuni caritabile și cum pot să dezvolte un proiect social.
Programul „HEINEKEN pentru Comunități”, derulat de HEINEKEN România în parteneriat cu Asociația CSR Nest, este destinat sprijinirii comunităților locale în care compania operează, prin investiții în proiecte relevante pentru acestea. În cei cinci ani de desfășurare, prin programul „HEINEKEN pentru Comunități”, compania a investit la nivel național peste 1,6 milioane lei în 33 de proiecte implementate sau care sunt în curs de derulare.