Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Transilvania Consfătuirea profesorilor de religie din Harghita

Consfătuirea profesorilor de religie din Harghita

Galerie foto (3) Galerie foto (3) Transilvania
Un articol de: Ziarul Lumina - 08 Octombrie 2016

La sediul Centrului Eparhial al Episcopiei Covasnei și Harghitei a avut loc întâlnirea profesorilor de religie din județul Harghita, prezidată de prof. Elena Mândru, inspector școlar, având invitați pe Preasfințitul Andrei, Episcopul Covasnei și Harghitei, prof. Petru Ioan Gârbea, inspector școlar general, prof. Cristinel Glodeanu, inspector, și pe pr. Laurențiu Gabriel Panciu, inspectorul eparhial pentru cateheză și tineret.

Prof. Elena Mândru a subliniat, în cadrul întâlnirii, importanța colaborării între ins­tituții pentru binele elevilor înscriși în unitățile de învă­țământ. PS Episcop Andrei a arătat responsabilitea pe care profesorii o au pentru educația celor mici: „Frățiile voastre aveți o misiune foarte grea, care are ecouri ce se răsfrâng în școală, spre familie și-n societate, deoarece sunteți lumină pentru tinerii elevi pe care îi aveți în grijă spre învățare. Duhul lumii acesteia este unul al materialismului și al dobândirii cu cât mai multă repeziciune a lucrurilor considerate de folos, dar frățiile voastre sunteți cei cărora Mântuitorul Hristos le-a adresat chemarea: mergând faceți ucenici, învățând toate neamurile, și adăugăm noi, împreună cu preoții Bisericii botezați în numele Sfintei Treimi. Fiecare dintre noi avem câteva chipuri de dascăli pe care-i ducem în mormânt cu noi. De ce? Pentru că au fost oameni care ne-au format. Fiți formatorii tinerilor pe care îi purtați în grijă spre a deveni icoane vii și cărămidă a temeliei vieții acestora”.
Prof. Petru Ioan Gârbea, inspector școlar general, a prezentat un scurt material video despre Thomas Alva Edison, care a fost exclus din sistemul de învățământ al timpului său, fiind considerat inadaptat, însă datorită stră­duinței apropiaților și a mamei a ajuns unul dintre cei mai iluștrii inventatori: „Albert Einstein spunea că dacă nu poți explica ceva unui copil de șase ani, înseamnă că nu ai înțeles nici tu. Pornind de la această premiză putem considera Școala ca fiind motorul care dă mișcarea societății și produce alături de munca individuală și în echipă noi oameni de cultură pe diferite specializări. Cuvântul pe care astăzi doresc să vi-l adresez este să fiți alături de copii, să vă apropiați de aceștia cu iubire și cu dăruire, să nu precupețiți munca și efortul în educarea acestora. Nu poți educa decât fiind tu însuți un model, și rolul profesorului nu este acela de a învăța gânduri, ci acela de a învăța cum să gândim”.
Pr. Laurențiu Panciu, inspector pentru cateheză și tineret, din cadrul Episcopiei Harghitei și Covasnei, a subliniat datoria fiecăruia de a deveni modele într-o lume care spune că duce lipsă de acestea: „Noi, ca dascăli de religie sau preoți avem datoria de a oferi oportunități reale și soluții la depersonalizarea ce vine prin sfera informațională, învățând frumosul, arta și comunicarea personală, aplicând programa școlară tinerilor, astfel încât ceea ce se învață pe băncile școlii să devină faptic realitatea ființială a acestora în viața cotidiană”. În cadrul întâlnirii au fost prezentate diferite rapoarte, s-a discutat despre programele educaționale realizate individual sau comun ca urmare a parteneriatului Școală-Biserică, identificându-se punctele forte și cele slabe ale acestora etc.