„În vremea aceea, fiind întrebat Iisus de farisei când va veni Împărăția lui Dumnezeu, El le-a răspuns și a zis: Împărăția lui Dumnezeu nu va veni în chip văzut.
Consfătuirea profesorilor de religie din judeţul Braşov
La Colegiul Naţional de Informatică „Gr. Moisil” din Braşov a avut loc luni, 10 octombrie, consfătuirea profesorilor de religie din judeţul Braşov. În cadrul întâlnirii dascălii de religie au aflat noutăţi despre activităţile şcolare şi extraşcolare care se vor desfăşura în următoarea perioadă.
La consfătuire au fost prezenţi Înaltpreasfinţitul Laurenţiu, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului, inspectorul pe disciplina religie din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Vasile Timiş, inspectorul de religie din cadrul Arhiepiscopiei Sibiului, Sorin Joantă, inspectorul de religie pe judeţul Braşov, Elena Popa, protopopul de Braşov, Gheorghe-Dănuţ Benga, protopopul de Săcele, Sorin Şerban, precum şi alţi oaspeţi.
În cuvântul adresat dascălilor de religie IPS Mitropolit Laurenţiu i-a îndemnat să dea dovadă în continuare de aceeaşi dăruire faţă de disciplina predată şi de toată implicarea în educaţia religios-morală a tinerilor: „Am dorit să-i binecuvântăm pe dascăli la începutul noului an şcolar şi mai ales să încercăm să-i responsabilizăm în continuare cu privire la misiunea lor de a face educaţie religioasă în şcolile noastre. Este o sarcină grea dar şi foarte frumoasă şi de aceea i-am binecuvântat şi le-am oferit posibilitatea ca şi în acest an să continue educaţia nu doar în şcoli, ci şi la întâlniri cu tinerii noştri, prin activităţi extracurriculare, în aşa fel încât ei să simtă că educaţia religioasă este o binecuvântare a lui Dumnezeu pentru formarea caracterului religios-moral”.
Rolul orei de religie
Discuţiile s-au concentrat şi pe programa şcolară şi pe modul în care profesorii de religie trebuie să relaţioneze cu elevii pentru ca această disciplină şcolară să fie şi pe viitor la fel de iubită de cei tineri.
„Am discutat anumite aspecte care ţin de paradigma socială a credinţei, a exprimărilor religioase, a educaţiei religioase. Evident, prin ora de religie, fiecare dintre noi ne gândim cum putem să optimizăm relaţia noastră cu elevii, dar în egală măsură cum putem să-i determinăm pe cei tineri să relaţioneze mai responsabil în familie, în comunitate, în societate. Am discutat şi despre programele şcolare, despre felul cum pot fi ele optimizate, de felul în care ele pot fi gândite şi gestionate într-o atmosferă interdisciplinară. Evident că în acest sens fiecare dintre noi observă ce se întâmplă la celelalte discipline tocmai pentru a avea o adaptare cât mai corectă posibil a educaţiei religioase în funcţie de etapele psiho-genetice de dezvoltare a tinerilor”, ne-a spus inspectorul Vasile Timiş.
La consfătuirea profesorilor de religie din judeţul Braşov s-au discutat şi aspecte de ordin practic şi administrativ, pentru ca orele de religie să se desfăşoare în cele mai bune condiţii.