Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Regionale Transilvania Proiectul ,,Accesibilitate şi incluziune socială prin limbaj mimico-gestual” destinat elevilor şi profesorilor clujeni

Proiectul ,,Accesibilitate şi incluziune socială prin limbaj mimico-gestual” destinat elevilor şi profesorilor clujeni

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Transilvania
Data: 22 Feb 2017

Liceul Tehnologic Special pentru Deficienţi de Auz Cluj-Napoca, instituţie de învăţământ special care funcţionează sub autoritatea Consiliului Judeţean Cluj, a depus spre finanţare, în cadrul programului Uniunii Europene pentru educaţie, formare, tineret şi sport Erasmus+, proiectul intitulat ,,Accesibilitate şi incluziune socială prin limbaj mimico-gestual”. În cadrul acestuia, liceul clujean va avea ca ţări partenere Franţa şi Slovenia, reprezentate prin Institutul Public ,,La Persagotiere” din Nantes, respectiv ,,Zavod za gluhe in naglusne” din Ljubljana, conform unui comunicat al Consiliului Judeţean (CJ) Cluj.

Proiectul are ca principal obiectiv formarea cadrelor didactice participante prin însuşirea unor cunoştinţe şi îmbunătăţirea competenţelor în utilizarea limbajului mimico-gestual (LMG), în cadrul unor deplasări întreprinse în acest scop în Nantes şi Ljubljana. Deprinderile şi cunoştinţele astfel dobândite urmează a fi utilizate în interacţiunile şi activităţile zilnice, formale sau nonformale, cu copii cu dizabilităţi de auz şi cu profesori interpreţi, în cadrul examenelor naţionale şi de bacalaureat.

Pe parcursul perioadei de implementare a proiectului, cadrele didactice participante vor observa şi vor analiza practici inovatoare utilizate în educarea şi recuperarea copiilor cu dizabilităţi de auz din cele două ţări partenere, atât în învăţământul special, cât şi învăţământul integrat, urmărind, totodată, îmbunătăţirea competenţelor profesionale referitoare la metode specifice de comunicare, alternative şi augmentative.


De asemenea, cadrele didactice care fac parte din grupul ţintă al proiectului vor identifica bune practici în ceea ce priveşte utilizarea acestui tip de limbaj în educaţia copiilor cu deficienţe auditive în scopul de a le transfera în contextele de învăţare şi formare a persoanelor cu dizabilităţi de auz din cadrul Liceului pentru Deficienţi de Auz, însuşindu-şi, în acelaşi timp, tehnici de traducere în limbaj mimico-gestual alături de labiolectură, pentru a facilita accesibilizarea curriculei şi îmbunătăţirea interpretării în LMG la examenele naţionale şi de bacalaureat.


Proiectul ,,Accesibilitate şi incluziune socială prin limbaj mimico-gestual” a fost conceput ca o continuare a proiectului ,,Teaching Sign Language”, implementat în anul 2016 de către Institutul Public ,,La Persagotiere” din Nantes, Franţa, în parteneriat cu Liceul Tehnologic Special pentru Deficienţi de Auz Cluj-Napoca, prilej cu care acesta a împărtăşit bune practici în utilizarea limbajului mimico-gestual românesc, prin expuneri teoretice interactive şi workshop-uri menite să ilustreze aplicaţiile practice, conform comunicatului CJ Cluj.