Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Candidaţii maturi, tot mai căutaţi de angajatori

Candidaţii maturi, tot mai căutaţi de angajatori

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 06 Septembrie 2019

CV-urile care au înregistrat cele mai multe vizualizări pe o platformă de recrutare online în perioada ianuarie-august 2019 sunt cele ale candidaţilor din grupa de vârstă 36-45 de ani. Specialiştii explică acest lucru prin faptul că angajatorii caută în special persoane cu experienţă, în ciuda percepţiei generalizate potrivit căreia se caută doar oameni foarte tineri. „Datele arată că anul 2019 a fost, totuşi, anul specialiştilor, al candidaţilor maturi”, arată directorul eJobs.

Profilurile de pe eJobs ale candidaţilor din grupa de vârstă 36-45 de ani au fost cele mai vizualizate de angajatori, înregistrând aproape 3,2 milioane de accesări de la începutul anului, potrivit platformei de recrutare.

Această categorie de candidaţi este urmată de cea a persoanelor cu vârsta cuprinsă între 25 şi 35 de ani, ale căror CV-uri au avut aproximativ 2,5 milioane de vizualizări. Pe locul 3 în clasament se află candidaţii din categoria de vârstă 18-24 ani, cu 812.000 de vizualizări.

Următoarea categorie în topul căutărilor este cea a candidaţilor de peste 45 de ani, care au adunat, în perioada ianuarie-august 2019, aproape 390.000 de vizualizări. Candidaţii cu vârsta sub 18 ani au adunat cel mai mic număr de vizualizări - 18.500, potrivit sursei citate.

Directorul eJobs, Bogdan Badea, crede că explicaţia constă în faptul că angajatorii caută în special persoane cu experienţă.

„La nivelul candidaţilor, există o percepţie generalizată potrivit căreia angajatorii caută doar oameni foarte tineri, care, fiind la început de drum, au aşteptări ceva mai mici şi care pot fi mai uşor formaţi, de la zero. Cu toate acestea, iată că datele arată că anul 2019 a fost, totuşi, anul specialiştilor, al candidaţilor maturi, cu experienţă. Companiile au căutat intens oameni care să vină cu un know-how solid pe care să-l implementeze în companii, iar asta s-a văzut nu doar în numărul de CV-uri vizualizate, ci şi într-o creştere a numărului de joburi adresate specialiştilor”, a afirmat directorul eJobs.

În ceea ce priveşte numărul de aplicări, tot candidaţii cu vârsta cuprinsă între 36 şi 45 de ani ocupă primul loc, înregistrând 4,9 milioane de aplicări, urmaţi de cei între 25 şi 35 de ani, cu 3,7 milioane de aplicări. Pe locul al treilea sunt candidaţii din grupa de vârstă de peste 45 de ani, care au avut 615.000 de aplicări.

În total, platforma de recrutare a înregistrat peste 5,5 milioane de aplicări în perioada ianuarie-august 2019, cu 100.000 de aplicaţii mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Potrivit datelor furnizate de o altă platformă de recrutare online, românii sunt tot mai activi în căutarea unui loc de muncă, iar numărul aplicărilor a crescut cu 11% în august 2019 faţă de aceeaşi lună a anului trecut, potrivit datelor unei platforme de recrutare online.

Joburile din domeniile financiar-contabilitate, transport şi inginerie ocupă primele trei poziţii în topul căutărilor efectuate de candidaţii români, cu un total de peste 60.000 de căutări în luna august.

Românii au mai fost interesaţi să se angajeze în domenii precum medical&pharma sau resurse umane, cu peste 15.000 de căutari de joburi pentru fiecare. Surpriza lunii august vine din domeniul IT, unde angajaţii specializaţi au fost mai preocupaţi de perspectiva unui job nou decât cei din domenii precum vânzări sau BPO (Business Process Outsourcing), al căror interes a fost mult mai constant pe parcursul acestui an, informează BestJobs.

În acelaşi timp, topul companiilor cu cele mai multe aplicări este condus şi în luna august de Vodafone (2.623 aplicări), Banca Transilvania (2.136 aplicări), Oracle (2.021 aplicări), Regina Maria (1.973 aplicări), Continental Automotive Group România (1.812 aplicări), Enel (1.733 aplicări), Interbrands (1.525 aplicări), Raiffeisen Bank (1.470 aplicări), First Bank (1.470 aplicări) şi MedLife (1.416 aplicări).

Pe de altă parte, au existat candidaţi care au preferat să aplice direct pe paginile companiilor angajatoare de pe Best-Jobs. Astfel, companiile cu cel mai bun brand de angajator în luna august au fost: Oracle, A&D Pharma, Banca Transilvania, Adidas România, Continental Automotive Group România, MedLife, BCR, Raiffeisen Bank, Coca-Cola HBC România, Vodafone şi Enel.