Peste 60% din populaţia urbană apelează la serviciile bancare ale uneia dintre următoarele patru instituţii de credit: ING, Raiffeisein, Banca Transilvania şi BRD Societe Generale, după cum reiese dintr-un studiu al companiei de cercetare de piaţă GfK. "În opinia românilor, banca cu cea mai bună reputaţie trebuie să fie orientată către oameni (o instituţie financiar-bancară gestionează corect interesele tuturor părţilor implicate, de la angajaţi până la clienţii băncii), foarte preocupată de satisfacţia clienţilor şi condusă de principii precum onestitatea, transparenţa, etica şi responsabilitatea", se arată într-un comunicat GfK. Cele patru bănci amintite au înregistrat cel mai bun scor în materie "de reputaţie", după ce clienţii au analizat familiaritatea, managementul calităţii, calitatea produselor şi a serviciilor, performanţa financiară, calitatea de bun angajator, responsabilitate socială, respectiv ataşament emoţional. "Spre deosebire de alte industrii, unde scorurile de reputaţie sunt mai polarizate, cea financiar-bancară are particularitatea unor indicatori foarte apropiaţi ca valoare. Oportunitatea pentru jucătorii din banking este de ieşire din pluton prin consolidarea reputaţiei, cu atât mai mult cu cât aceasta are impact direct în performanţa financiară a companiei", a afirmat în comunicat Simona Dan, business strategy advisor GfK România, citată de Agerpres. Studiul de măsurare a reputaţiei în sistemul bancar a fost realizat online în luna octombrie pe un eşantion de utilizatori de internet reprezentativ pentru mediul urban. (Oana Nistor)