Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Declaraţia unică trebuie depusă până pe 25 mai 2020

Declaraţia unică trebuie depusă până pe 25 mai 2020

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 26 Feb, 2020

Termenul-limită pentru depunerea „Declaraţiei unice privind impozitul pe venit şi contribuţiile sociale datorate de persoanele fizice“ este 25 mai 2020, a anunţat, luni, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).

Formularul va conţine, practic, declararea impozitului pe veniturile realizate şi a contribuţiilor sociale datorate pentru anul 2019, cât şi estimarea obligaţiilor datorate pentru anul 2020. De notat că trebuie declarate şi câştigurile din transferul de monedă virtuală.

„Declaraţia unică se depune de persoanele fizice care realizează, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi din România, din activităţi independente, drepturi de proprietate intelectuală - cu excepţia contribuabililor pentru care impozitul se reţine la sursă, cedarea folosinţei bunurilor, activităţi agricole, piscicultură şi/sau silvicultură, transferul titlu­rilor de valoare, precum şi venituri din alte surse (de exemplu: câştiguri din transferul de monedă virtuală sau venituri impozabile ca urmare a cesiunii de creanţă)“, se menţionează în comunicatul ANAF.

Reprezentanţii ANAF precizează că Declaraţia unică se depune în format hârtie sau online. Dacă e pe hârtie, declaraţia se depune direct la registratura organului fiscal sau se trimite prin poştă, cu confirmare de primire (data depunerii fiind data înregistrării acesteia la finanţe sau data depunerii la poştă, după caz). Contribuabilii care preferă să depună declaraţia online vor folosi „Spaţiul Privat Virtual“ (SPV) de pe site-ul anaf.ro sau site-ul e-guvernare.ro, cu semnătură electronică calificată.