Camera Deputaţilor, ca for decizional, a adoptat, zilele trecute, o propunere legislativă mult așteptată de fermieri. Actul normativ modifică Legea nr. 287/2009 privind Codul civil în sensul instituirii duratei are
Fără mașini poluante în centrul multor capitale europene
Autorităţile din capitala Suediei intenţionează să interzică accesul automobilelor care funcţionează cu motoare pe benzină şi motorină în anumite zone ale oraşului, începând din 2025, în încercarea de a reduce poluarea, transmite Bloomberg. O suprafaţă de aproximativ 20 de cvartale, care se întinde între centrul financiar şi principala zonă comercială din Stockholm, va fi accesibilă doar automobilelor electrice, camionetelor hibride şi vehiculelor pe bază de celulă de combustibil, potrivit presei suedeze. O eventuală extindere a zonei ar putea fi decisă în prima jumătate a lui 2025.
Stockholm va fi astfel prima mare capitală care introduce o astfel de prohibiţie, mult mai drastică față de cele decise de municipalitățile din Paris, Atena şi Madrid, care au interzis doar automobilele pe motorină. Alte oraşe au zone cu emisii poluante reduse și taxe zilnice pentru automobilele cu motoare pe combustie care intră în anumite cartiere. Bruxelles-ul a interzis în luna decembrie traficul auto non-esenţial şi non-local pe 10 străzi importante din centrul oraşului, iar Londra, în august, a stabilit una dintre cele mai ambiţioase politici privind emisiile autovehiculelor prin extinderea zonei cu emisii extrem de scăzute.
În Norvegia, ţară renumită pentru vânzările mari de automobile electrice, municipalitatea din Oslo a recomandat instituirea unei zone de emisii zero în centrul oraşului, care, în 2025, în prima fază a programului, va viza transportul de mare tonaj şi camioanele, pentru ca, începând din 2027, să fie extinsă şi la autoturisme.