Camera Deputaţilor, ca for decizional, a adoptat, zilele trecute, o propunere legislativă mult așteptată de fermieri. Actul normativ modifică Legea nr. 287/2009 privind Codul civil în sensul instituirii duratei are
Farul Genovez din Constanţa, reaprins după 107 ani
Construcţie emblematică a municipiului Constanţa, Farul Genovez, care nu a mai funcţionat din anul 1913, a fost readus la viaţă, luminând din nou, prin implicarea preşedintelui filialei judeţene a Uniunii Armenilor din România, Liviu Merdinian.
Potrivit lui Liviu Merdinian, „povestea" a început în octombrie 2015. „A durat mult pentru că nu mai avea mecanism, nu mai avea lupă, nu mai avea suport. Suntem foarte mândri să vedem farul astăzi reaprins. Lupa este extrem de greu de găsit şi aducem calde mulţumiri domnului comandor Rohart şi Muzeului de Marină pentru tot sprijinul oferit. A trebuit să reconstruim parţial miezul de sticlă, suportul pe care este amplasat a fost refăcut, iar sursa de lumină a fost aşezată conform specificaţiilor actuale, astfel încât să nu deranjeze navigaţia maritimă din port", a declarat Liviu Merdinian, potrivit Agerpres.
Conform acestuia, istoria numelui Farului Genovez este încă un mister, în sensul că nu se ştie exact dacă este legată de faptul că un precursor al său a fost ridicat pe la 1300 de genovezi sau dacă vine de la turci, impresionaţi de construcţiile înalte cu ziduri groase pe care le‑au întâlnit la Constanţa şi cărora le‑au atribuit denumirea de Genevis Calee (cetate genoveză).
Cert este că Farul Genovez aşa cum îl vedem şi acum a fost ridicat între 1858 şi 1860 de către inginerul francez de origine armeană Artin Aslan. A funcţionat timp 53 de ani, din 1860 până în 1913, când rolul de ghidare a navelor spre portul Constanţa a fost preluat de mult mai modernul far Carol I, amplasat în capătul digului din portul maritim.