Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Ghid de educație
Un ghid privind aplicarea dreptului la educaţie pentru copiii cu dizabilităţi din România a fost lansat, săptămâna trecută, de preşedintele Centrului European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD), Maria Mădălina Turza, care a precizat că a încercat să scoată la iveală problemele concrete cu care se confruntă aceşti copii în şcoală şi să prezinte soluţii juridice.
„Copiii cu dizabilităţi din România au dreptul, conform legii, să înveţe în orice şcoală, e dreptul lor la educaţia incluzivă, nu este un moft şi nu este un privilegiu. Părintele decide în ce şcoală poate să înveţe copilul, iar şcoala trebuie să îi acorde tot suportul necesar ca el să poată să înveţe”, a susţinut Turza.
Deşi România şi-a asumat transformarea şcolilor de masă în şcoli incluzive, a explicat Mădălina Turza, „aproape 30% din copiii cu dizabilităţi nu sunt şcolarizaţi, iar aproximativ 52% sunt segregaţi în şcoli speciale, unde, de cele mai multe ori, sunt expuşi riscului de abuzuri şi neglijenţă”. Ea a spus că peste 60.000 de copii cu dizabilităţi din România au vârstă şcolară.