Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială IA integrată în sistemul de învăţământ estonian

IA integrată în sistemul de învăţământ estonian

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Data: 03 Martie 2025

Estonia este prima ţară din lume care va integra ChatGPT Edu și alte instrumente de inteligență artificială (IA) specializate în educație în sistemul național de învățământ, potrivit Euractiv.

La începutul anului școlar următor, care va începe în Estonia la 1 septembrie 2025, aproximativ 20.000 de elevi de liceu și cei 3.000 de profesori ai lor vor avea acces gratuit la ChatGPT Edu de la OpenAI și la alte instrumente IA, anunţul fiind făcut de Guvernul estonian.

Publicaţia amintită subliniază că planul este de a extinde programul şi la școlile profesionale.

„Competitivitatea Estoniei depinde de cât de bine îi putem pregăti pe tineri pentru epoca inteli­genței artificiale”, a declarat ministrul educației și cercetării, Kristina Kallas, adăugând că Estonia va investi puternic în formarea profesorilor.

Programul va fi finanțat de o fundație public-privată, AI Leap, dezvoltată de Consiliul Digital al Președintelui, Ministerul Educa­ției și Cercetării și asistată de „mai mulţi antreprenori privați”.

„Estonia creează un model pe care probabil îl vor urma și alte țări”, a spus Neerav Kingsland, șeful Departamentului de dezvoltare a afacerilor la Anthropic, citat de euractiv.com.

O analiză pe tema folosirii instrumentelor de inteligență artificială în sistemele educaţionale a fost dată publicităţii încă de anul trecut de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), care a subliniat că reprezintă „o oportunitate majoră”. Însă, dacă vor să adopte instrumentele în învăţământul de stat, ţările „trebuie să țină seama, de o serie lungă de preocupări legate de etică, protecția vieții personale și folosirea responsabilă a IA”. (O. N.)

Citeşte mai multe despre:   inteligență artificială