Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Investiţiile în turism, foarte profitabile
"Analizând independent, chiar cred că ne îndreptăm în direcţia cea bună. Nu sunt multe domenii care au avut o creştere de două cifre", consideră Lucian Anghel, economistul-şef al Băncii Comerciale Române.
Investiţiile în turism au factorul de multiplicare egal cu 20, poate cel mai ridicat din economie, ceea ce le face să fie extrem de profitabile pentru România, a declarat economistul-şef al Băncii Comerciale Române (BCR), Lucian Anghel. "Un singur euro investit în turism generează alţi 20 pentru economie, după cinci ani", a precizat Lucian Anghel, care a apreciat că România are unul dintre cele mai ridicate potenţiale de turism din regiune - peisaje naturale şi biodiversitate -, dar are nevoie de mai multă promovare externă, de marketing, "iar aceasta nu o poate face un antreprenor, ci statul". "Analizând independent, chiar cred că ne îndreptăm în direcţia cea bună. În primele şapte luni ale anului, fluxurile brute din balanţa turismului au avansat cu 16%, iar numărul de turişti a crescut cu 11%. Nu sunt multe domenii care au avut o creştere de două cifre", a subliniat economistul-şef al BCR. Investiţiile străine în turismul din Bulgaria, de şapte ori mai mari Dezvoltarea infrastructurii rutiere, atragerea de investiţii directe în turism, atât străine cât şi locale, precum şi continuarea marketingului extern se vor concretiza - la orizontul anilor 2016 - în creşterea numărului de turişti străini şi de nopţi petrecute de aceştia în unităţile de cazare din România, ajungând la nivelul atins de Bulgaria în 2010-2011, se arată în raportul pe turism prezentat de specialiştii BCR. Raportul compară România cu Bulgaria în privinţa investiţiilor străine directe în turism, vecinii noştri de la sud de Dunăre având 72 de euro pe cap de locuitor, de circa 7 ori mai mult decât cifra înregistrată în România. "Obiectivul nostru ar trebui să fie atragerea de cât mai mulţi turişti străini, pentru că aceştia cheltuiesc, în medie, de 12 ori mai mult decât turiştii rezidenţi", a spus Lucian Anghel.