Victoria republicanului Donald Trump la alegerile prezidenţiale americane, continuarea războiului din Orientul Mijlociu sau Jocurile Olimpice de la Paris se numără printre evenimentele care, potrivit unei
Noi disponibilizări la CFR
Angajaţii care vor fi disponibilizaţi, indiferent de numărul lor, nu vor primi plăţi compensatorii, deoarece sumele nu sunt prinse în bugetul companiilor pe acest an, au precizat reprezentanţi ai CFR SA şi CFR Călători.
Companiile de cale ferată din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii au primit mandat din partea conducerii Ministerului să disponibilizeze între 10 şi 13 mii de angajaţi până la sfârşitul lunii septembrie, potrivit informaţiilor remise Agenţiei Agerpres de reprezentanţi ai sindicatelor şi ai MTI. "Am auzit că au fost discuţii la nivelul conducerii, care vizează disponibilizări, dar sindicatele nu au fost încă anunţate direct de această restructurare", a declarat Iulică Măntescu, preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă. Disponibilizările vizează companiile cu pierderi şi vor afecta CFR Călători, unde între două şi patru mii de oameni îşi vor pierde slujbele, CFR Marfă - cinci mii de angajaţi disponibilizaţi de la compania centrală şi diviziile subordonate, 2.900 de oameni de la CFR SA şi o mie de angajaţi de la Electrificare CFR. "Deja, nişte directori de regionale au venit cu hârtii de reorganizare, iar disponibilizările sunt, undeva, la cinci mii de oameni la Marfă şi la companiile din subordine, circa două mii la CFR SA, iar de la CFR Călători vor pleca circa 3.900 de oameni", au fost datele prezentate de Ion Molea, preşedintele Alianţei Naţionale Sindicale Feroviare din România. Disponibilizările ar urma să devină efective până la sfârşitul lunii septembrie, pentru ca societăţile să funcţioneze cu noile organigrame în ultimul trimestru al anului, au precizat sursele citate. În perioada martie-aprilie, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a mai disponibilizat 10.361 de persoane, invocând situaţia economico-financiară a companiilor de cale ferată, care nu mai permite continuarea activităţii fără aplicarea unui program de restructurare şi reorganizare.