Omenirea consumă excesiv resursele naturale ale pământului, cu mult peste capacitatea de regenerare a planetei, apropiindu-ne, an de an, de dezechilibre ecologice majore, arată datele publicate recent de Global
Noi drepturi pentru pasagerii companiilor aeriene
Cele 27 de ţări ale UE au convenit, la 5 iunie 2025, asupra unei serii de constrângeri impuse companiilor aeriene pentru a proteja drepturile pasagerilor, precum compensaţiile pentru întârzieri sau termenul de răspuns la reclamaţii, notează AFP. Noul cadru îşi propune să stabilească reguli „mai simple şi mai clare” pentru pasageri, păstrând în acelaşi timp concurenţa între companiile aeriene în cadrul pieţei comunitare, potrivit unui comunicat al Consiliului UE, sub președinția poloneză, care a salutat depăşirea „unei etape istorice” în această chestiune, după 12 ani de negocieri.
Acordul stabileşte „peste 30 de noi drepturi” pentru pasageri, aplicabile între momentele în care îşi cumpără biletul şi în care ajung la destinaţie. Vor fi drepturi sporite pentru pasagerii cu dizabilităţi sau mobilitate redusă, un mecanism automat de compensare în cazul anulării zborului şi criterii de compensare, pe care companiile aeriene vor fi obligate să le respecte în caz de întârziere. Textul, aprobat de miniştrii transporturilor din statele membre, urmează să fie prezentat Parlamentului European.
Asociaţia Airlines for Europe (A4E), care include printre altele Air France-KLM, Lufthansa, Ryanair şi easyJet, şi-a exprimat dezamăgirea faţă de acord, care introduce „şi mai multă complexitate” în comparaţie cu propunerea iniţială a Comisiei Europene din 2013.