Omenirea consumă excesiv resursele naturale ale pământului, cu mult peste capacitatea de regenerare a planetei, apropiindu-ne, an de an, de dezechilibre ecologice majore, arată datele publicate recent de Global
Noi trenuri de mare viteză pe sub Canalul Mânecii
Eurostar intenţionează să extindă conexiunile directe de transport feroviar între Marea Britanie și continent, în special cu Germania şi Elveţia, transmite DPA. Operatorul trenurilor de mare viteză între Londra şi Paris susţine că omenirea beneficiază de „noua epocă de aur a călătoriilor internaţionale sustenabile”, iar de la începutul deceniului viitor vor exista legături directe de la gara londoneză St. Pancras către Frankfurt şi Geneva, rute pe care vor circula circa 50 de trenuri noi, care se vor adăuga celor 17 din flota sa actuală, potrivit Eurostar. Durata călătoriei va fi de cinci ore între Londra şi Frankfurt şi de cinci ore şi 20 de minute între Londra şi Geneva.
Eurostar a transportat anul trecut 19,5 milioane de pasageri, raportând venituri de două miliarde de euro. Compania, deţinută în proporţie de 55% de SNCF - operatorul naţional de căi ferate din Franţa, este cea care, în 1994, a pus în circulaţie trenurile TGV între Londra şi Paris, prin tunelul de sub Canalul Mânecii. În toamna lui 2023, a absorbit marca Thalys, preluând astfel și o serie de rute între Paris, Benelux şi nord-vestul Germaniei.