Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Noi trenuri de mare viteză pe sub Canalul Mânecii

Noi trenuri de mare viteză pe sub Canalul Mânecii

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 19 Iunie 2025

Eurostar intenţionează să extindă conexiunile directe de transport feroviar între Marea Britanie și continent, în special cu Germania şi Elveţia, transmite DPA. Operatorul trenurilor de mare viteză între Londra şi Paris susţine că omenirea beneficiază de „noua epocă de aur a călătoriilor internaţionale sustenabile”, iar de la începutul deceniului viitor vor exista legături directe de la gara londoneză St. Pancras către Frankfurt şi Geneva, rute pe care vor circula circa 50 de trenuri noi, care se vor adăuga celor 17 din flota sa actuală, potrivit Eurostar. Durata călătoriei va fi de cinci ore între Londra şi Frankfurt şi de cinci ore şi 20 de minute între Londra şi Geneva. 

Eurostar a transportat anul trecut 19,5 milioane de pasageri, raportând venituri de două miliarde de euro. Compania, deţinută în proporţie de 55% de SNCF - operatorul naţional de căi ferate din Franţa, este cea care, în 1994, a pus în circulaţie trenurile TGV între Londra şi Paris, prin tunelul de sub Canalul Mânecii. În toamna lui 2023, a absorbit marca Thalys, preluând astfel și o serie de rute între Paris, Benelux şi nord-vestul Germaniei.