Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială O sută de ani de recunoaștere pentru „regele brânzeturilor”

O sută de ani de recunoaștere pentru „regele brânzeturilor”

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 23 Aprilie 2025

Brânza Roquefort din lapte de oaie cu pete albastre de mucegai, un simbol al gastronomiei franceze, sărbătoreşte în acest an un secol de la dobândirea, în 26 iulie 1925, a statutului de „denumire de origine protejată (DOP)”, o premieră mondială pentru un produs alimentar, informează AFP. Însă istoria acestei brânze este mult mai veche, susţine istoricul Sylvie Vabre, care vorbeşte de „urme ale sale încă din secolul al XI-lea”, menționând că Roquefort, alături de Brie, Gruyere şi sortimentele din Auvergne, poate fi considerat unul dintre „părinții” brânzeturilor franțuzești.

Denumirea brânzei vine de la satul Roquefort-sur- Soulzon din sud-vestul Franţei, unde se găsesc toate pivniţele de maturare ale celor şapte firme care o produc. În 2023, peste 14 mii de tone de Roquefort au ieşit din pivniţele acestui sat, făcând din sortiment al treilea produs DOP francez la tonajul comercializat, după brânzeturile Comté şi Reblochon.

Dar, pentru acest sector, de câţiva ani, „există o scădere structurală a consumului”, spune Sebastien Vignette, secretarul general al Confederaţiei Roquefort, explicată prin schimbările în obiceiurile de consum ale francezilor şi micșorarea bugetului dedicat alimentaţiei. Producătorii au, însă, un plan major de marketing pentru revigorarea vânzărilor. Ei vor să aducă „regele brânzeturilor” în bucătărie şi îndeamnă cumpărătorii să se orienteze „către consumul local şi bun”.