Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Actualitate socială Programul Rabla se extinde la televizoare

Programul Rabla se extinde la televizoare

Un articol de: Cristina Zamfirescu - 15 Mai, 2019

Persoanele fizice vor putea achiziţiona, în acest an, prin Programul „Rabla pentru electrocasnice”, pe lângă celelalte categorii aprobate în ediţia precedentă, şi maşini de spălat vase şi televizoare, se arată în proiectul de Ordin privind modificarea şi completarea Ghidului de finanţare al acestui program, publicat de Ministerul Mediului. Astfel, în schimbul predării unui echipament vechi şi pentru achiziţia unui televizor cu eficienţa energetică A, consumatorul va primi un voucher în valoare de 200 de lei, iar pentru aparat similar, dar cu eficienţă energetică A+, suma creşte la 500 de lei.

Potrivit sursei citate, finanţarea se va acor­­da sub formă de vouchere, pentru achi­ziţionarea de echipamente electrice şi electronice de uz casnic. „Aşa cum am promis anul trecut, încă de la lansarea primei ediţii a programului, anul acesta îl extindem pentru două categorii de echipamente foarte cerute de români. În plus, succesul foarte mare al ediţiei din 2018 ne-a determinat să dublăm bugetul programului, care anul acesta este de 40 milioane lei. În paralel cu procesul de consultare publică, operăm modificările în platforma electronică, pentru că dorim să lansăm programul cât mai repede, în săptămânile următoare”, a precizat ministrul mediului, Graţiela Gavrilescu, într-un comunicat al ministerului.

Astfel, se vor acorda 200 de lei pentru maşini de spălat rufe cu eficienţa energetică A++, 300 lei pentru maşini de spălat rufe cu eficienţa energetică A+++, 300 lei pentru maşini de spălat vase cu eficienţa energetică A++, 400 lei pentru maşini de spălat vase cu eficienţa energetică A+++, 400 lei pentru aparate de aer condiţionat, inclusiv aparate de aer condiţionat portabile, cu eficienţa energetică la răcire (A+++/ A++), 300 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare cu eficienţa energetică A++, 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare cu eficienţa energetică A+++.

De asemenea, în schimbul predării unui echipament vechi şi pentru achiziţia unui televizor cu eficienţa energetică A, consumatorul va primi un voucher în valoare de 200 de lei, iar pentru aparat similar, dar cu eficienţă energetică A+, suma creşte la 500 de lei.

Înscrierile se vor face direct la magazin, inclusiv online, iar predarea echipamentului uzat se va realiza la momentul livrării celui nou achiziţionat. Prima ediţie a Programului „Rabla pentru electrocasnice” a fost lansată pe data de 19 decembrie 2018, cu un buget de 20 de milioane de lei. Estimările Ministerului Mediului arătau, la acel moment, că peste 60.000 de echipamente electrice şi electronice de uz casnic folosite puteau fi înlocuite cu altele noi, cu consum redus de energie, prin intermediul acestui program.

Programul Rabla pentru electrocasnice contribuie la trendul pozitiv al vânzărilor de electrocasnice. Deşi piaţa românească a bunurilor de folosinţă îndelungată a marcat o scădere de aproape 2% în primul trimestru din 2019, faţă de primele trei luni ale anului trecut, conform rezultatelor GfK TEMAX pentru România, scăderea se datorează echipamentelor telecom şi IT, şi nu electrocasnicelor.

Conform studiului, vânzările de electrocasnice mari (18% din valoarea pieţei) au crescut cu peste 11%, până la 128 milioane de euro. În sectorul electrocasnicelor mari, uscătoarele de rufe sunt cele care continuă evoluţia foarte bună de anul trecut. În T1, categoria a crescut cu aproape 35%, până la 3 milioane de euro. Frigiderele, a doua mare categorie ca evoluţie din acest sector, şi-au majorat vânzările cu 15,5%, atingând 32 milioane de euro. Cea mai mare categorie din punct de vedere valoric, cea a maşinilor de spălat, a atins 40 de milioane de euro în primul trimestru, reprezentând un plus de mai bine de 14% faţă de primul trimestru din 2018. Aragazurile au avut vânzări de 21 milioane de euro, cu peste 2% mai mult faţă de primele trei luni ale anului trecut. Maşinile de spălat vase sunt pe un trend ascendent, cu un plus de 13,5%, ajungând la vânzări de 7 milioane de euro în primul trimestru din 2019.