Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Scumpiri importante la cafea pe plan mondial

Scumpiri importante la cafea pe plan mondial

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 03 Aprilie 2025

Cafeaua s-ar putea scumpi cu până la 25%, arată o analiză Reuters, în care se arată că firme care se ocupă de prăjitul cafelei, precum Lavazza, Illy sau Nestle, sunt în prezent în discuţii cu retailerii pentru a stabili prețurile pentru următoarea perioadă și încearcă să transfere în buzunarul consumatorilor dublarea cotaţiilor la cafeaua arabica din ultimele 12 luni. Preţurile globale la cafea arabica, sortimentul mai scump, au crescut cu peste 20% în acest an, după un salt de 70% pe parcursul anului trecut, după ce Brazilia, ţara care produce aproape jumătate din recolta mondială, a suferit una dintre cele mai grave secete din istorie. Majorări de preţuri mai mari vor apărea în ţările ale căror monede s-au depreciat semnificativ în raport cu dolarul.  Marile branduri de cafea sunt îngrijorate că, pe viitor, consumatorii, al căror buget este deja supus la presiuni, ar putea să reacţioneze la preţurile mai mari prin căutarea de reduceri sau optând pentru mărcile proprii de cafea ale supermarketurilor, care sunt mai ieftine. Datele firmei de cercetare de piaţă Circana arată că, între 2021 şi 2024, cota de piaţă a mărcilor de cafea proprii supermarketurilor a crescut cu 13% în SUA, până la 23,12% din piaţa totală.