Camera Deputaţilor, ca for decizional, a adoptat, zilele trecute, o propunere legislativă mult așteptată de fermieri. Actul normativ modifică Legea nr. 287/2009 privind Codul civil în sensul instituirii duratei are
Traficul în aeroporturile românești se va dubla
Aeroporturile din România vor avea nevoie, în următorii 15 ani, de investiţii pentru mărirea terminalelor şi a pistelor, în contextul în care se prognozează o creştere de 200% a traficului de pasageri, iar dat fiind că, din următorul ciclu financiar european, nu vor mai exista fonduri nerambursabile pentru investiţii în infrastructura aeroportuară, rolul principal pentru finanţarea acestora îl vor avea autorităţile publice locale, a declarat recent, la Poiana Braşov, preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România (AAR), David Ciceo.
Ciceo, care este și director al Aeroportului Internaţional „Avram Iancu“ din Cluj, a precizat, la ședința AAR de la Poiana Brașov, că aeroporturile din România au nevoie de terminale şi piste noi pentru a face faţă acestor provocări.
„În momentul de faţă, nici un aeroport din România nu are capacitatea suficientă pentru terminal. Trebuie ca, în următorii 15 ani, să dublăm capacitatea terminalelor. Ne trebuie terminale noi, piste noi, platforme, facilităţi. Este un subiect al şedinţei de azi finanţarea aeroporturilor. (...) În programul următor de finanţare 2021-2017 nu vor mai fi fonduri europene pentru aeroporturi, ci doar pentru mediu, din acest motiv, autorităţile locale, cum este şi CJ, au rol foarte important în finanţarea lucrărilor“, a declarat Ciceo.
Potrivit acestuia, traficul aerian a crescut, în 2019, în România, cu 6,6%, mult peste media europeană. S-au înregistrat 23,2 milioane de pasageri, o creştere semnificativă faţă de ultimii ani, iar, după datele statistice, în următorii 15 ani acest număr se va dubla, ajungând la 46 milioane de pasageri.