Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Actualitate socială Vizionarea repetată a unei imagini dă percepţia de veridicitate

Vizionarea repetată a unei imagini dă percepţia de veridicitate

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Actualitate socială
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 06 August 2025

Un nou studiu internaţional a constatat că oamenii sunt mai predispuşi să creadă că o imagine este reală dacă o văd de mai multe ori, chiar şi atunci când aceasta a fost creată cu ajutorul inteligenţei artificiale (AI), a anunţat Universitatea din Tel Aviv, informează Xinhua.

Potrivit autorilor, cercetători din Israel, Germania, Belgia şi Spania, rezultatele stârnesc îngrijorări cu privire la impactul dezinformării vizuale pe reţelele de socializare. Studiul, publicat în revista Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, se bazează pe un principiu psihologic cunoscut, numit efectul repetiţiei, care sugerează că, cu cât oamenii sunt expuşi mai frecvent la o informaţie, cu atât aceasta devine mai credibilă. Cercetătorii au vrut să vadă dacă acest lucru se aplică nu doar textului, ci şi conţinuturilor vizuale, în special imaginilor realizate cu ajutorul inteligenţei artificiale.

Participanţilor la studiu le-au fost arătate o serie de imagini care inclu­deau atât fotografii reale, cât şi fotografii generate de AI. Unele ima­gini le-au fost arătate din nou mai târziu, iar participanţii au fost întrebaţi dacă imaginile reprezentau evenimente sau obiecte reale. După cum s-a dovedit, imaginile vizionate de mai multe ori aveau mai multe şanse să fie considerate reale. Efectul a fost şi mai puternic în rândul persoanelor care s-au descris ca fiind sceptice, sugerând astfel că repetiţia îi poate influenţa chiar şi pe cei care au de obicei mai mult discernământ sau sunt mai precauţi.