Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×

CAUTĂ ÎN ZIARUL LUMINA




Până la:

Ziarul Lumina Societate Historica Cum a apărut primul „telefon al copilului”

Cum a apărut primul „telefon al copilului”

Galerie foto (1) Galerie foto (1) Historica
Un articol de: Cristina Zamfirescu - 06 Iunie 2022

Alianţa internaţională Child Helpline International (CHI) este structura care gestionează activitatea liniilor telefonice prin care se oferă ajutor copiilor din întreaga lume. Serviciile de tip „telefonul copilului” oferă consiliere specializată şi îndrumă copiii către servicii de asistenţă socială relevante pentru situaţiile care impun o intervenţie de urgenţă. Aceste linii telefonice și-au dovedit importanța în timpul pandemiei, când mulţi dintre membrii CHI au constatat o creştere uriaşă a numărului de apeluri, SMS-uri şi mesaje ale copiilor. Child Helpline International are în prezent 173 de membri, care reprezintă organizaţii din 142 de ţări şi teritorii din întreaga lume. 

Ideea unui telefon al copilului aparţine lui Jeroo Billimoria, o activistă social din India, care a început să lucreze cu copiii fără adăpost din țara sa, la începutul anilor ‘90. Ea le-a dat numărul său de telefon pentru ca ei să o sune ori de câte ori aveau nevoie de ajutor, iar telefonul nu s-a mai oprit din sunat. Intuiţia şi acţiunile ei au condus-o spre înfiinţarea Childline India - prima şi singura linie pentru copii din India.

În România, Asociaţia Telefonul Copilului a fost înfiinţată în 2006. Este o organizaţie nonprofit, al cărei scop este protejarea copiilor împotriva oricărei încercări de încălcare a drepturilor lor şi împotriva oricărei forme de abuz. La telefonul copilului, 119, pot suna copiii aflaţi într-o situaţie vulnerabilă, dar şi alte persoane care au cunoştinţă despre un posibil abuz, zilnic, 24 de ore din 24, şi gratuit.

Citeşte mai multe despre:   Asociatia Telefonul Copilului