Ziarul Lumina utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea și în activitatea curentă a Ziarului Lumina cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.
x
×
Acasa Societate Sănătate Făina de hrișcă, un excelent ingredient fără gluten

Făina de hrișcă, un excelent ingredient fără gluten

Galerie foto (1) Sănătate
Un articol de: Monahia Ecaterina Vicleanu - 17 Iul, 2020

Hrișca nu este consumată în aceleași cantități în toate zonele țării, dar din ce în ce mai mulți oameni au început să-i înțeleagă valoarea nutritivă și o introduc în alimentație, fie în stare naturală, fie sub formă de făină de hrișcă. Aceasta din urmă se obține prin macerarea fină a semințelor de hrișcă și este bogată în acizi grași, vitamine, minerale și substanțe nutritive cu proprietăți benefice asupra organismului nostru. Făina de hrișcă este un înlocuitor bun pentru făina albă și poate să vină cu un aport excelent de proteine, carbohidrați, fibre și elemente esențiale sănătății. 

Hrișca nu face parte din categoria cerealelor, deși dă această impresie, ci este o plantă înrudită cu ștevia creață și cu rubarba. Are mai multe proprietăți nutritive decât grâul, fortificând organismul împotriva unor factori externi periculoși. Făina de hrișcă este bogată în vitamine (B1, B2, B6), conține fibre, fosfor, cupru, magneziu, zinc, mangan, niacină, fier, acid pantotenic etc. De asemenea, conține lizină și arginină, aminoacizi esențiali care nu se găsesc în alte cereale, de aceea reprezintă un aliment aproape indispensabil organismului, mai ales că nu conține gluten. Folosită în patiserie, poate fi un deliciu și pentru persoanele care suferă de boala celiacă. 

Consumul de făină de hrișcă asigură organismului un nivel optim de glucoză, previne diabetul, are un efect benefic asupra sistemului nervos, scade colesterolul, ajută în curele de slăbire, are efect diuretic. Făina de hrișcă are utilizări numeroase, putându-se prepara tăiței, clătite, brioșe, prăjituri, pâine etc. 

Rețete

Prăjitură cu făină de hrișcă și piersici
Ingrediente: 200 g făină de hrișcă, 100 g făină de grâu, 3 piersici potrivite, 200 g zahăr, 100 ml ulei, 250 ml lapte de cocos, o linguriță esență de vanilie, 1 plic zahăr vanilat, 1 linguriță praf de copt, sare, zahăr pudră pentru decor. Preparare: Într-un bol se amestecă uleiul cu zahărul pentru câteva minute, se adaugă laptele de cocos, făina de hrișcă, zahărul vanilat, esența de vanilie, sarea, făina de grâu amestecată cu praful de copt, se omogenizează bine până se obține un aluat gros, care se pune într-o tavă de cuptor tapetată cu hârtie de copt. Piersicile spălate și curățate în prealabil se taie felii și se așază deasupra aluatului. Se coace 35-40 de minute la 180 de grade C. După ce este gata, se lasă la rece și se servește cu zahăr pudră deasupra. 

Chec ciocolatos cu făină de hrișcă (fără zahăr)
Ingrediente: 350 g făină de hrișcă, 3 linguri unt de arahide, 3 banane, 3 linguri ulei de cocos, 50 g pudră de cacao, 1 linguriță praf de copt, 1 linguriță bicarbonat de sodiu, un praf de sare, 20 g goji uscate. Preparare: Se pune făina de hrișcă într-un bol, se adaugă untul de arahide, uleiul de cocos, cacaoa, bananele, se omogenizează bine, se presară praful de copt, sarea, bicarbonatul de sodiu, apoi se pun fructele de goji; se amestecă bine și se toarnă compoziția într-o tavă de chec tapetată cu hârtie de copt. Se dă la cuptor pentru 25-30 de minute la 180 de grade C.

Citeşte mai multe despre:   reteta